Coronamysteriet på 3 sal


3 år siden 3 kommentarer Livshistorier corona gyser autentisk

1Fra mig til mig
Du havde en kvinde at elske. Du havde en der var villig til at gø... [...]
Blandede tekster · selvbiografi, skæbnefortælling, tragedie
1 år, 5 måneder siden
3Er det mig selv jeg ser?
Er det mig selv jeg ser? · Jeg pendler · mellem en hårdtprøvet spejde... [...]
Rim og vers · forståelse, sind
1 år, 10 måneder siden
3Nu er jeg parat
Den dag du er parat · En nagende tvivl bliver jaget på flugt · En lil... [...]
Rim og vers · krisehåndtering, erkendelse, livssyn
2 år siden
2En ulvs syn
Som en gammel bortjaget ulv fra sit kobbel, har jeg søgt tilflugt... [...]
Blandede tekster
2 år siden
2Nattevagten der forandrede mit liv
Jeg hedder John Madsen Jensen og er i skrivende stund 47 år gamme... [...]
Livshistorier · nattevagt, uhyggeligt, traume
2 år siden
4Jeg er generation X
Jeg kunne brække mig, af alt det her JEG. · Det er blevet så umoder... [...]
Rim og vers · respekt, moral, etik
2 år siden
3Jeg troede jeg skulle dø
Jeg var lige landet i Vordingborg, ja det vil sige jeg var kommet... [...]
Livshistorier · fejlvurdering, livsfare, skrækslagen
3 år siden
3Coronamysteriet på 3 sal
Palle vågnede ved at sengen hoppede let. · Det var Nina der var stå... [...]
Livshistorier · corona, gyser, autentisk
3 år siden
0Et Træ er bare et træ
Det er så yndigt at følges ad, for to som gerne samme vil være. · A... [...]
Digte · bedrag, troskab, blive svigtet
3 år siden
1Drak jeg med en død mand
Jeg løftede hovedet langsomt, jeg havde fået et gevaldigt migræne... [...]
Noveller · overnaturligt, spøgelse, eksistens
3 år siden
2Halftime score 0 - 43
Hvad fanden skal jeg med et hjerte, andre smadrer det jo bare. · Hv... [...]
Digte · svigt, forræderi, udnyttelse
3 år siden
5Påske vær dag
Lille skat, Det er tid til at sove, Når vi står op så begynder de... [...]
Rim og vers · virkeligheden
3 år siden
2Den største Niddingedåd
Som en luset "Nidding" plantede du din kniv i din border's ryg. · S... [...]
Blandede tekster · asetro, forræderi, skam
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
N.K. Frederiksen (f. 1977)
Palle vågnede ved at sengen hoppede let.
   Det var Nina der var stået ud af sengen og var på vej ud af soveværelset.
   Palle skævede op på uret. Klokken var 03,34 og han begyndte at blive irriteret for han havde fået den vane at han ikke kunne finde ro igen, før Nina var tilbage og sengen igen havde sladret om bevægelse.

Palle lå længe og gloede ud i mørket, men der var helt stille. Han satte sig op på sengekanten og tænkte ved sig selv " Gad vide hvad fanden hun laver? " Han rejste sig op og med søvndrukne skridt, stavrede han hen mod døren.
   Det var et ret stort hus og Palle var ved at finde balancen hen ad den lange korridor. Endelig nåede han trappen og kunne skimte noget lys dernede. " Nå så var derfor han ikke kunne høre hende nede fra soveværelset af " Tænkte han og gik nedad.
   - Hvad fanden laver du? Spurgte Palle, der havde indtaget en hængestilling i døråbningen ud til køkkenet.
   Nina for rundt og var nærmest kridhvid i hovedet. Palle forstod omgående at der var noget fuldstændig galt og med et sæt, også lidt halv forskrækket over at se sin kone sådan, var han lysvågen. -Hvad fanden sker der, hvad laver du?- Jeg er ved at lave en Club sandwich- Stammede hun usikkert! -Hvorfor tager du ikke nogle rester fra i går, der er sgu da både deller, hotwings og bøf fra vi grillede? Hun kiggede direkte på ham, hendes øjne blev våde og hendes mund havde vist adopteret de der Rapid eye movements vores øjne normalt får.
   Palle tog nogle hurtige skridt hen til hende - Jamen skat dog, hvad pokker sker der, tal til mig? Nina mødte hans åbne arme og hviskede da hun kom tæt nok på - Jeg er så bange! - For hvad dog? svarede Palle. Nina tog sin telefon op af lommen og gav Palle den! Der var en sms fra ukendt nummer, der stod " Jeg er gæsten på 3.sal. Jeg er sulten og vil gerne have en Club sandwich og et glas et eller andet, helst mælk. Kontakt ikke nogen, jeg ved præcis hvad i fortager jer og jeg kan at skære jer begge op inden hjælp når frem. efterlad maden på trappen og åben ikke døren. Husk jeg holder øje! "

Palle lukkede hurtigt sms menuen og begyndte at trykke løs. Nina flåede telefonen ud af hånden på ham og hviske i panik - Du så hvad der stod, han kan nå os inden hjælpen når frem! Palle skulle til at svare da telefonen bippede. En ny sms " Det var et klogt træk dame og kom så igang"

Palle satte sig ned ved køkkenbordet, han skimtede lige at køkkenknivene der hængte på en magnet, var inden for rækkevide!
   -Hvad fanden gør vi- sagde han?
   -Lige nu gør vi hvad der bliver sagt- Sagde Nina. Hun vendte sig for at gøre maden færdig.
   Palle havde nu 1000 tanker i hovedet. Hvordan vidste ham deroppe hvad Palle ville fortage sig? Hvordan var han egentlig kommet derop, der havde jo ikke være nogen udenfor eller gæster siden sidste uge hvor Corona ned lukningen startede! Eller johhh! Jeg har da været ude med hunden i haven og lufte, men ellers ikk...For helvede, udbrød Palle! Zenta, hunden! Hvor fanden er hun henne og hvorfor har hun ikke gøet? - Jeg ved det ikke- sagde Nina - og du skal ikke begynde at lede efter hende nu, du blir bare der!

Telefonen bippede igen.
   Nina læser den - Dame du kommer op og stiller maden ved døren og går ned i seng. Mand du bliver der til Damen er i seng og så går du også i seng. Husk jeg holder skarpt øje og prøver du på noget får du lov til at se i mens jeg skærer din kone op! test mig ikke!
   Tårende væltede ned af Ninas kinder, men hun samlede kræfterne og gik op med maden.
   Palle var rasende og rædselsslagen. Han kunne stadig ikke forstå et muk af det hele. Han turde ikke gøre noget af frygt for at Nina nu var tættere på 3 sal. Og hvad skulle han kunne gøre, han var bare en spinkel revisor, der intet kunne stille op imod en stjerne psykopat. Det måtte jo være sådan der sad deroppe.

Nina's stemme lød oppefra - Du kan godt komme op Palle!
   Palle nærmest løb op til Nina og hoppede i seng. Nina sagde - Se her- og viste ham telefonen. Der stod " Kl 8 Mælk, Franskbrød med leverpostej og bacon. Stilles samme sted og så går du i seng igen og afventer ordre. Jeg holder øje!
   Palle smed armene om sin kone og spoonede hende resten af natten, hvor de ikke lukkede et øje.
   Det var Palle der stod op og ordnede morgenmaden og stillede den pænt foran døren for derefter at skynde sig ned i seng igen.

Der gik en halv time og Palle var mere og mere vred. Nu tog han mod til sig og råbte! Hør lige deroppe, jeg forlanger at vide hvor min hund er, jeg skal nok makke ret og ingen triks, det har du mit ord på, men jeg vil have min hund og det skal være nu!

" Kling " sagde telefonen! " I har været meget sammenarbejdsvillige så det mindste jeg kan gøre er at gi en lille belønning, vent venligst et øjeblik "

Palle smilede et alt for anstrengt smil til sin kone og hun så ud til at være lidt mere lettet over tonen nu.

" KLING " Jeg har luftet Zenta men hun gider ikke lette sig fra sengen. Kan i i øvrigt huske dengang i lavede fis med jeres søn og sendte ham i skole iført udklædningstøj til det årlige skolefoto? Han sagde jo at han skulle nok få skovlen under jer en dag, ikk oss! haha! Jeg er hjemsendt fra Sorø Akademi fordi jeg har Corona symptomer så far, du kan godt glemme at komme op og skælde ud. HaHa igen... Kærligst jeres søn Thomas .
Forfatterbemærkninger
Gysere fra det virkelige liv, fortalt af folk der selv har oplevet det! Det her er Palle og Nina's historie! Karrebæksminde, Sydsjælland.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/04-2021 20:12 af N.K. Frederiksen (Ormstunge) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 1003 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.