Hyggelige gysere


1 år, 8 måneder siden 0 kommentarer Kortprosa stress søvnløshed hygge

4Jeg vil dræbe for en Nobels fredspris
Jeg stiller ikke nogen spørgsmål, der har rigtige svar · livet give... [...]
Digte · tankemylder, strøtanker, stress
4 måneder, 4 dage siden
4Rimelig Sindsyg
At rime er et usundt tidsfordriv · et liv spildt bare for at videre... [...]
Digte · tankespind, eksistentielt, anderledes
4 måneder, 28 dage siden
1Forvirring
Et leende barn leger på gaden · en rasende fart stopper ikke for vr... [...]
Digte · helved, ulykke, tragedie
8 måneder, 9 dage siden
1Jeg vidste jeg drømte
I et fjernt rige, hvor fjernt er tæt og tæt er lykke · hvor din stæ... [...]
Digte · tankeflugt, det ukendte, dagdrømme
8 måneder, 23 dage siden

Puls: 4,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 1
Titken Toft (f. 1984)
Er det mærkeligste i verden ikke når en gyserfilm prøver at få noget til at virke uhyggeligt, mens du bare sidder og tænker, det ville da være meget hyggeligt.

Jeg mener, hvem vil ikke sidde nede i en kælder med en fremmed person. Vi er bundet fast til gulvet med pigtråd. Blodet fra de andre lig er for længst størknet. Du hører tunge dunk oppe over dig, som stopper lyden af rotter, der gnaver på dine fødder. Et menneskehoved ruller ned af trapperne og du indser hvorfor du hørte metal blive slebet mod sten tidligere.

Et menneskelignende dyr falder halvt ned af trapperne, bevidstløs og afskårede menneske ansigter sat på med rustne søm på hele dens krop. Edderkoppeben vokser ud af det afhuggede hoved fra før og slæber sig hen imod dig langsomt.

Du vågner brat op og indser du har sovet en fuld nats søvn. Ej, jeg misunder folk der kan sove uforstyrret.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/07-2022 08:54 af Titken Toft og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 154 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.