Mørkt rugbrød 11


3 måneder, 17 dage siden 4 kommentarer Kortprosa

2Muld
Jeg har lyst til at · grave i muld · grave efter orm · det nye grøn · liv... [...]
Digte
5 dage siden
6Dage
Der er dage · hvor det er nødvendigt at stå op · for sig selv · være ve... [...]
Digte
12 dage siden
2Mørkt rugbrød - Kapitel 2 fortsat
Gårdspladsen er øde, jeg stiller rygsækken, og banker på, men ing... [...]
Romaner
16 dage siden
6På bølger
Som · hud mod hud · uden dissonans · glider vi gennem nattens græs · de g... [...]
Digte
25 dage siden

Puls: 80,3

Publiceret: 18
Afgivet: 89
Modtaget: 77
Ulla Hexibru (f. 1956)
"Vi havde det sjovt", Hanna ser på mig.

Ja og hold kæft hvor jeg fortryder al den ballade jeg lavede. Hanna elsker livet og alle omkring sig. Jeg tror ikke helt hun forstår hvor meget hun betyder. Simon var der også, som en skygge og i vejen. "Min dejlige kæreste", kaldte Hanna ham.

"Simon", siger jeg, mens jeg tygger mig igennem et stykke kød.

"Simon. Ja Simon han var en dejlig dreng", Hanna møder mit blik: "Det blev ikke til mere".

"Du har ring på", jeg peger.

"Åh, du ser da også alting", hun gør en lille pause inden hun fortsætter: "Jeg har en i kikkerten, og han kigger også".

"Hemmeligt", spørger jeg.

"Ja lidt. Nej meget", hendes stemme knækker, hun lægger sit bestik: "Han er gift".

"Åh", jeg holder vejret: "Det lyder kompliceret"?

"Dejlig kompliceret", hun smiler og lægger en hånd under hagen: "Hvad med dig har du kæreste".

"Nej, det er ikke rigtig blevet til noget".

"Nå", hun ser spørgende ud.

Åh hvor jeg hader det spørgsmål: "Jeg ved heller ikke hvor interesseret jeg er".

"Okay", hun ryster sin viltre hårmanke: "Det forstår jeg jo ikke. Det er godt krydderi på tilværelsen".

"Måske", nu lægger jeg også min kniv og gaffel. Inden jeg når at sige mere fortsætter hun: "Hvornår skal din far begraves"?

"Onsdag næste uge. Jeg tager afsted tirsdag aften".

"Du kan køre med".
   "Besøger du dine forældre"?

"Nej", hun smiler frækt: "Noget meget sjovere. Et hurtigt knald".

"Han bor altså i Jyderup", siger jeg.

Hun spiser videre.

"Vel ikke hans sted"?

"Nej hans overarbejde", hun ler.

Hanna altså, Hanna nu også med en gift mand.

"Jeg vil gerne køre med", siger jeg: "Kan vi sige klokken fem"?

"Fire ville passe mig bedre".

Hun tager tidligt hjem, jeg bliver siddende ved spisebordet, og mærker eftervarmen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/01-2024 10:45 af Ulla Hexibru (heksemutter) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 304 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.