Opslagstavlen · Litteratur festival for Horror m.m.

7 svar
Senest opdateret 2 måneder, 16 dage siden · 6 bruger(e) deltager
10 måneder, 10 dage siden

Jeg har tænkt på at lave en festival for forfattere der skriver science fiction, horror, fantasy og andre mindre repræsenterede genrer. Jeg har bare ikke ekspertisen i hvordan jeg skal komme i gang og på hvilken måde festivalen kunne bringes ud til et publikum.

Er der nogen som kunne være interesserede i at få stablet en sådan festival på benene, vil jeg gerne høre fra jer. Jeg har en kontakt hos Københavns Bibliotek, som kan stille reklame til rådighed.

Jeg får jo udgivet min første roman, og det var det der gav mig idéen til denne festival, også fordi jeg ikke ved om der findes noget tilsvarende.

Skriv endelig hvis I er interesserede, eller hvis I har idéer om jeg kan bruge.

10 måneder, 10 dage siden
10 måneder, 9 dage siden

Hej Tue

Fantasy har jo fået Herlufsholm Fantasy Bogmesse og Esbjerg Fantasyfestival, så den genre er måske ved at være godt med. Der er jo også Fantasticon, som har flere genrer under samme hat. Måske kunne du kontakte nogle af folkene bag for at høre, hvordan de har gjort.

Jeg tror, meget af det kører på frivillig arbejdskraft, men man er nok nødt til at have noget kapital et eller andet sted, fordi forfattere o.l., der giver oplæg skal aflønnes. Jeg får f.eks. 1500 kr for at blive interviewet på Herlufsholm. Jeg er sikker på, at mange forlag vil være interesserede i at stille bøger og forfattere til rådighed.

Jeg synes, det er en fed idé og støtter gerne projektet.

Signe

10 måneder, 9 dage siden
9 måneder, 11 dage siden

Okay, nu har jeg så fået en litteraturfestival sat i gang, bare mere bred genre mæssigt. Jeg har fået Brøndby Bibliotekerne til at sige ja til en litteraturfestival baseret på forfattere fra Vestegnen, hvor fantasy og horror så kan være nogle af de genrer der er repræsenteret, sammen med digte( jeg har udgivet 2 digtsamlinger) og krimi.

Festivalen løber af stablen efteråret 2018, og vi er i gang med at finde mulige indslag og forfattere.

Så er man fra vestegnen, er der mulighed for at være med. Jeg vil sørge for en kontakt, lige så snart vi har fået sat begivenheden i værk.

9 måneder, 11 dage siden
8 måneder, 16 dage siden

Du giver bare lyd fra dig, hvornår.

8 måneder, 16 dage siden
4 måneder, 9 dage siden

Der er noget i Odense en gang til efteråret. Altså om horror. Jeg kan bare ikke lige finde datoerne for det, så ...

4 måneder, 9 dage siden
3 måneder, 28 dage siden

nu skal jeg til møde om litterturfestival på vestegnen på onsdag, så jeg tænker at arbejde det ind i der.

3 måneder, 28 dage siden
3 måneder, 18 dage siden

Det lyder da som en god ide :-)

3 måneder, 18 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Jeg skriver scifi-horror-romance, men har ikke udgivet noget endnu. Synes det lyder spændende med en festival.

2 måneder, 16 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Litteratur festival for Horror m.m. er startet 08/09-2017 14:20 af Tue Omø (Jeremy Dusk) og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2009Dagens ord
12 timer siden · Engbo
42Er mænd mere jaloux end kvinder?
19 timer siden · Kåemer
11Verdens bedste roman
20 timer siden · dino
9Stærke start- og slutsætninger.
2 dage, 15 timer siden · dino
24Kontraster
4 dage siden · Engbo
3Forfatter-kollektiv-Odessa-Ukraine:...
5 dage siden · Kåemer
45Skrivegruppe søges - København og o...
10 dage siden · Anita A
23Skabelsen af værker
11 dage siden · Herja
2Grundtvigs højskole
16 dage siden · Herja
1Betalæser søges til juleeventyr for...
18 dage siden · Morten Vesterga...

Opslagstavlen

3Forfatter-kollektiv-Odessa-Ukraine:...
5 dage siden · Kåemer
45Skrivegruppe søges - København og o...
10 dage siden · Anita A
2Grundtvigs højskole
16 dage siden · Herja
0Lydbog?
22 dage siden · SikiloHenrik
0Skrivegruppe Randers og omegn
29 dage siden · Stinapige
3Skriveklub?
29 dage siden · Bitten Andrease...
19Nogen der har gang i noget
1 måned, 5 dage siden · nillepoulsen
4Skrivegruppe på Fyn/Odense
1 måned, 6 dage siden · MariaSH
11Scifi/fantasy skrivegruppe i Københ...
2 måneder, 2 dage siden · John Blicher Ma...
55Saudi Arabien og Rusland
2 måneder, 14 dage siden · Engbo