Ordet er frit · NaNoWriMo

11 svar
Senest opdateret 5 år siden · 7 bruger(e) deltager
5 år siden

Jeg er lige (her i eftermiddag) blevet gjort opmærksom på at det snart er NaNoWriMo-tid igen.
NaNoWriMo står for Nationel Novel Writing Month og handler i det store hele om at man har en måned (fra 1. november til 30. november 18) til at skrive 50.000 ord. Idéen er at man på den måde er nødt til at skrive kritikløst og bare få så meget som muligt ned på papiret.
Jeg har ikke været med før, men har i dag meldt mig til det. Hvad med jer?

Mvh
Eddie

5 år siden
5 år siden

Hej Daniella
Ved du om man må skrive på dansk?
K.h. Fra Ulla

5 år siden
5 år siden

Det lyder vildt spændende! :) Ville også gerne vide om man må skrive på dansk?

Vh. Jannik

5 år siden
5 år siden

Det må man da. Det er jo kun en selv der skal bruge det til noget. :)

5 år siden
5 år siden

Hov, for resten ... Der er også 'en afdeling' i Danmark hvis man har lyst til at deltage i grupperne. Jeg ved så ikke hvordan de foregår. Er jo også ny selv.

5 år siden
5 år siden

Jeg deltog sidste år som rebel (altså, en deltager der ikke følger de officielle anvisninger, fx. længde af det skrevne - jeg gik personligt efter en word count på 15.000 ord - eller genre) og fik faktisk på en måned produceret en 25 sider lang kortroman, det største projekt jeg indtil da havde gjort færdigt, så jeg kan i hvert fald sige: Det virker!

Jeg deltog også på foraerne og det var mega-hyggeligt. På foraerne foregår det på en blanding af engelsk og dansk, fordi der også er udenlandske deltagere med dér, hvis de har bopæl i DK. Vi lavede word sprints, hvor man på tid skulle nå så mange ord so muligt og vi snakkede om problemer vi stødte ind i eller fejrede sejre sammen. Et par gange mødtes vi også ude i det virkelige liv og sad og snakkede og skrev sammen. Der er sådanne meet-ups både i Aarhus og København, nogle gange i andre af de større byer. Det sociale aspekt kan anbefales, for det holder gejsten oppe.

Jeg deltager ikke i år (har en bogudgivelse lige på trapperne), men jeg vil helt klart anbefale det til alle som har lyst til at udfordre sig selv lidt og komme over skriveblokeringer. Det er NaNo helt vildt god til.

5 år siden
5 år siden

Sådan, Syrene.
Det er så også lidt det jeg satser på, men jeg håber at jeg kan skrive en ungdomsroman på omkring 25.000 ord, og derudover skrive på en fantasyroman jeg skriver sammen med en anden.
Men nu må vi se hvad der sker. :)

5 år siden
5 år siden

Jeg var selv med til NaNo for første gang sidste år - og det kan klart anbefales uanset wordcount-mål :)

Sammenholdet og fællesskabsfølelsen er super motiverende. Det lykkedes mig personligt at ramme over 59.000 år i løbet af måneden, hvilket betød at jeg endelig fik færdiggjort første udkast af min historie. That's a first for me. Og så var det også enormt hyggeligt at møde nogle af de andre deltagere i virkeligheden til en lille skrive-session.

5 år siden
5 år siden

Hiver lige denne op igen.
Nu er der nemlig gået 8 dage, så ... Hvor mange er stadig med?
Jeg har indtil videre fået skrevet 12.560 ord. Hvad med jer?

5 år siden
5 år siden

Ang #7

59.000 år i løbet af en måned?
Det er i sandhed imponerende!
Jeg håber ikke du selv er blevet så meget ældre.

Nå - spøg til side. En uskyldig trykfejl. Men denne var lidt sjov.

5 år siden
5 år siden

Ville super gerne, og lavede egentlig også en profil på nanowrimos hjemmeside tilbage i oktober. Men jeg er alene med to unger, som stjæler al min tid, så jeg har opgivet på forhånd. Skriver til gengæld bare videre på mit projekt lige så langsomt.

5 år siden
5 år siden

Det lyder bekendt det der med ungerne. Men bare rolig, de bliver store og flytter for sig selv en dag. :)

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten NaNoWriMo er startet 11/10-2018 22:16 af Daniella Helvant (Eddie) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
6 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 18 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 2 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 7 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
2 måneder, 8 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
2 måneder, 11 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
2 måneder, 12 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
2 måneder, 14 dage siden · Ansu

Ordet er frit

1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
3 måneder, 15 dage siden · Skriverkunstner
3Dansk eller Engelsk?
4 måneder, 11 dage siden · cell
521Kontraster
4 måneder, 18 dage siden · Brehmer
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
9 måneder, 26 dage siden · Snowlion
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
10 måneder, 20 dage siden · ScribblyCat
4Se verden i et nyt lys!
11 måneder, 24 dage siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 1 måned siden · Bullensohn
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 1 måned siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 2 måneder siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 2 måneder siden · grkemacar
2Boganmeldelser
1 år, 5 måneder siden · Brit Skovgaard
140Dagens Vits
1 år, 6 måneder siden · leviP
27Chatten
1 år, 7 måneder siden · grkemacar