Teknik og internet · Noget teknisk

10 svar
Senest opdateret 3 år siden · 5 bruger(e) deltager
3 år siden

Jeg er ingen teknisk begavelse, og nu trænger jeg til et råd.

Jeg vil samle mine historier i en samling, og gerne sådan at hver historier begynder på en ny side. Jeg har brugt ny-linje-tasten for at skubbe en historie over på næste side. Men det bliver ustabilt. Når jeg genåbner manuskriptet har historierne forskubbet sig, og når jeg har lavet en indholdsfortegnelse stemmer sidetallene ikke. - Hvordan gør jeg "systemet" stabilt?

Kåemer

3 år siden
3 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

3 år siden
3 år siden

Jeg skriver historier og essays og også en smule digte. Se det hele under min profil.

3 år siden
3 år siden
#3

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

3 år siden
3 år siden

Det er i Word

3 år siden
3 år siden

Jeg mener, at jeg en gang i tidernes morgen har lært, at når man lavet et manuskript med flere forskellige tekster, så kan man med et snuptag få den nye tekst ind på en ny side. Men det snuptag har jeg altså glemt.

3 år siden
3 år siden

@ 5 Kåemer Asmussen (Kåemer)

Kan det være denne funktion, du tænker på?
https://support.mi...b041-89ad67412cfe

Wernn

3 år siden
3 år siden

Tak Wernn, men det der går vist over min forstand. Som sagt er jeg ingen teknisk begavelse. Men jeg ser på det og grubler.

3 år siden
3 år siden

Hej Kåemer

Jeg sværger til LibreOffice disse dage og har ikke arbejdet i Word i mange år, så det følgende er fra fri hukommelse (uden at jeg har Word ved hånden til at dobbelttjekke. Plus mine oversættelser måske er løse, fordi jeg altid har arbejdet i engelske udgaver af hensyn til lettere at kunne google løsninger.

Det bliver en smule kompliceret af, at du arbejder med en indholdsfortegnelse, fordi det korrekte svar afhænger af, hvordan du har sat din netop den indholdsfortegnelse op. Jeg går her ud fra, at du har givet hver historie en titel, som både er en linje for sig før hver historie (og som jeg herefter kalder titel). Hvis det ikke er tilfældet, må du skrive igen. Nu kalder jeg typografi for hver overskrift 1 (heading 1 hvis du, som jeg, arbejder i en engelsk udgave); hvis du allerede har valgt en anden typografi for alle dine titler er det fint. Det skal bare være noget andet end den primære tekst.

- Sæt kursor foran titel. Vælg "overskrift 1" hvis det ikke tilfældet.
- Gentag for alle titler.

Nu er det, jeg kommer på dybt vand pga. manglende Word til at dobbelttjekke, plus dansk/engelsk udgave. Jeg er 99% på, at det her er, hvad du skal finde; det er mere ruten af klik derhen, som jeg er i tvivl om. Men det kan være, vi er heldige, at en med Word ved hånden kan skubbe det sidste stykke i mål, hvis det følgende ikke er helt korrekt fra fri hukommelse.

- Find overskrift 1 i værktøjslinjen. Højreklik. Klik modificer. Klik på formater. Klik på afsnit/paragraph. Klik på fane i toppen, der hedder linjer/sider/linjeskift/sideskift (en af dem eller en kombination af dem). Så skulle der gerne være en boks, der hedder sideskift før/start med sideskift. Den sætter du flueben i. Husk evt at klikke anvend for at gemme det.

Håber det hjælper. Tag gerne en sikkerhedskopi, hvis du ikke allerede har, når nu jeg ikke er 100% på ruten af klik til løsningen.

PS Jens' link er noget helt andet.

3 år siden
3 år siden

Tak Kafkaesque

Der er stadig nok at gruble over, men nu må vi se om jeg kan få det ind i mit dumme hoved.

3 år siden
3 år siden

Lad mig vide, om du får det til at virke. For ellers kan jeg sagtens finde løsningen - i form af en mere præcis 1, 2, 3 - til dig næste gang, jeg er ved en computer med Word.

3 år siden

Besvar debattråd

Debatten Noget teknisk er startet 02/07-2020 14:50 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Teknik og internet.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
7 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 18 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 2 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 7 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
2 måneder, 8 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
2 måneder, 11 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
2 måneder, 12 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
2 måneder, 14 dage siden · Ansu

Teknik og internet

1Kreative hjemmesider
2 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
6Word og teknik.
4 måneder, 28 dage siden · MollyTrine
3Egen hjemmeside⁸
5 måneder, 13 dage siden · David H
2Skrive-software?
2 år siden · Mons1957
5Bekræft dit køb med nemid
3 år siden · mlsj
10Noget teknisk
3 år siden · Kafkaesque
0Google Docs oversætter til engelsk!
4 år siden · Tryggevælde
0Opdateringer og Google Chrome.
4 år siden · MollyTrine
11El-biler
4 år siden · dino
6Er E-sport sport?
4 år siden · dino
0Internet
4 år siden · Savanti
0Min pc nægter mig adgang til Facebo...
4 år siden · sofiesverden
1Super-søger søges
4 år siden · Kattegat