Hjertets port


21 år siden 6 kommentarer Digte

1Camilla
Du ser med hjerte · Du mærker andres smerte · Med en sjæl så fyldt · Af... [...]
Digte
5 år siden
3Joan
En ny skulle komme ombord. · Pludselig var du der - · Første gang var... [...]
Digte
5 år siden
0Du kom som tyven...
Det kom som tyven om natten · en totalentreprise. · Dødens engel · Ikke... [...]
Digte
17 år siden
0Ved det blå ocean
Som en klippe, vi står. · Ved det blå ocean. · Og bryder bølger, af ... [...]
Digte
20 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Rene Wohlgemuth (f. 1971)

I mit hjerte, der står et navn med stort.
Bogstaverne er farvet sort.

Engang var de røde
Det var inden den nat, de begyndte at bløde

Natten var mørk og lang
Og den blev ikke fyldt med englesang.

Ordene kom ikke fra hjertet, den nat
Og tårerne, der faldt fra min kind, nyttede ingen ting.

Og der stod vi, natten lang og lignede to mennesker, der var kommet fra hver sit planet.
Jeg med fortiden i hjertet og du med fremtiden i hjertet.

De bløde kys, du engang gav mig, var blevet til en anden mands land.

Og mens vi stod der, og de grimme ord blev flere og flere,
sagde mit hjerte indeni: "Jeg elsker dig"
Men de tre ord kom aldrig ud af hjertets port.

Uger, måneder og år er nu gået, og dine bløde kys er blevet til mange mænds land.
Men de tre små ord der aldrig kom ud af hjertets port, de venter indeni, på den eneste ene.

Forfatterbemærkninger
Til dig, der læser dette: Hvis du en nat kun har de grimme ord, vil jeg give dig dette råd: Luk hjertet op, og sig de tre små ord.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/07-2003 13:57 af Rene Wohlgemuth (FUNKI) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.