Regnen løb stille ned af ruden


20 år siden 2 kommentarer Noveller for børn/unge voldtægt lejrskole børn

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 8 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden
5Rusen
Ulempen ved rusen er, at den er midlertidig. · Du tager stoffer for... [...]
Digte · sårbarhed, venskaber, alkohol
6 år siden
8Kaffen
Vi kender den alle sammen · Alligevel er den forskellig for de fles... [...]
Digte · hverdagslivet, mennesker, kaffe
6 år siden
7Jeg kan ikke trække vejret
Jeg drukner i overfladen · Jeg kan ikke trække vejret heroppe · hvor ... [...]
Digte · fuldskab, ærlighed, fortrydelse
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Regnen løb stille ned af ruden.
   Han vidste det!
   Han vidste at det nu ville blive afsløret.
   De var ankommet til lejrskolen efter en dødssyg cykeltur på næsten to timer. I regnvejr. De fik en halv time til at indrette sig på deres værelser. Så skulle de mødes...
   Han satte sig i sofaen mellem de andre. Hans håndflader var svedige, og han mærkede hvordan det løb ham koldt ned af ryggen. En høj stemme skar igennem larmen af småsnak, og roen sænkede sig med det samme over forsamlingen.
   Zack sad næsten og rystede af skreg, og han ventede kun på de rædselsfulde ord:
   - Zack! Vil du... række mig kanden med saftevand? Frøken Mikkelsens stemme forskrækkede Zack så meget, at han tabte det glas han sad med. Alle de andre børn grinede højlydt, mens han desperat prøvede at tørre saftevandet op med en halvgennemblødt serviet.
   En halvtime senere sad Zack på sit værelse. Hans to værelses kamerater var nede og spille fodbold, så han havde det for sig selv. Han sad og tænkte tilbage. Hvorfor kunne han ikke bare have ladet være? Hvorfor var han ikke gået da det gik for vidt? Hvorfor havde han ikke stoppet dem? Han fortrød bittert...
   Døren gik op med et brag og ind kom Nick. Han lukkede hurtigt døren da han så Zack sad der.
   - Har du det? Nicks øjne lyste op.
   - Ja, jeg har det, men jeg gør det aldrig igen. Forstået? Posen med smøger og sprut hen til Nick!
   - Fedt nok mand! Jeg henter lige Mark. Og Rasmus, han har sikkert noget af det fede. Nick skyndte sig ud af døren, og få sekunder senere kom han tilbage med de andre.
   De havde siddet en times tid og var efterhånden blev godt skæve, da pludselig Signe, en af pigerne, stak hovedet ind af døren. Hun blev enormt forskrækket over at se de fem drenge sidde på værelset og ryge og drikke. Hun skyndte sig ud igen, men drengene vidste godt at de ville få ballade hvis nogen opdagede dem, så de sprang straks efter hende. De fulgte efter hende ud af døren og lidt efter kom de ind af døren med hende. Hun rev og sparkede for at komme fri, men de holdt fast i hende.
   - Hvad skal vi gøre med hende?!? Nicks overgearede stemme fik de andre med på spøgen,
   - Skal vi give hende en lærestreg?!? Han smed hende ned på sengen, og knappede hendes bukser op. Hun kæmpede med alle kræfter, men de andre drenge holdt hende fast. Det var hurtigt overstået. Tre af drengene voldtog hende, mens Zack sad henne i hjørnet, og prøvede at gemme sig. Han havde aldrig brudt sig om Nick eller Rasmus, eller nogen af de andre drenge, og nu hadede han dem.
   Han var tilbage på værelset. En pludselig lyd af en høj sirene hev Ham ud af sine tanker. Han var hunderæd. Han vidste godt at det var politiet, og han vidste også hvorfor de var kommet. Og han vidste også at han sikkert ville blive dømt som medskyldig. Han kunne næsten se dem for sig. Hvordan de kom kørende gennem regnen, og parkerede lige udenfor døren. Hvordan de, en af gangen, steg ud af bilen mens hans venner ville stå i døren og kigge ud på dem. Og hvordan de ville komme ind i den lille hyggelige stue, og snakke med lederne mens Signe gemte sig i et hjørne. Han var bange.
   Han lå og pressede hovedet ned i puden, da døren gik op. To betjente i stram uniform trådte ind.
   - Vil du være venlig at følge med? Betjenten stemme lød hård, og Zack vidste godt at det ikke var et spørgsmål, men en ordre.
   Han rejste sig fra sengen, og fulgte efter de to betjente ud i bilen hvor også Nick, Rasmus, Dennis og Mark sad. Betjentene smækkede døren i og startede bilen. Han vendte hovedet og så ud af vinduet. Hvor han før troede at det var slemt at han havde stjålet en pakke cigaretter og lidt sprut fra "den lokale", vidste han, at det det de havde lavet nu var meget værre. Regnen løb stille ned af ruden, mens bilen langsomt kørte ud af indkørslen fra lejrskolen. Rædslernes lejrskole...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/10-2003 22:48 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Noveller for børn/unge.
Teksten er på 708 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.