Punkerne på langebro


5 år siden 1 kommentar Kortprosa punk møde indtryk

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
10 måneder, 28 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allerede boret sig ind i min hukommelse.
   Han kommer aldrig til at være så smuk, som han er lige nu. Hvor mindet er frisk og jeg endnu ikke har forpludret det med tanker. Hans øjne, vil aldrig være mere blå end da jeg mødte hans blik og nægtede at kigge væk. Jeg ville anerkende ham, fordi hans slags normalt kun modtager misbilligelse blikke. Han gengældte mit blik, uden at bryde øjenkontakten og med et let nik med hovedet, anerkendte han også mig. Lyden af deres raslende nøgler og piercinger, bælter og kæder gennemtrængte min musik, det samme gjorde lyden af hans vens stemme, der med lyd gav udtryk for, at også han havde set hvad der foregik. Et "Hello" der ikke trængte igennem til os, for vi havde vores egen stille samtale. "Jeg ser dig"
   Og 4 sekunder senere er det hele overstået. Vi har passeret hinanden på langebro. En turist og en lokal. En punker og en lyshåret pige i en hættetrøje. Et møde kortere end 5 sekunder, for evigt printet ned på skrift.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/06-2018 22:27 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 186 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.