0Tidens evige charade
Hvad er det? · der følger ikke nogen · men alle, ALLE følger den? · TID... [...]
Digte
5 år siden
2Udover lunden jeg har aldrig gaaet
Udover det hele · Jeg tror paa at du venter paa mig... · Udover alle ... [...]
Digte
5 år siden
4Ingen gik saa langt
Pludselig · Jeg vil gerne gaa ud over alt stof · At opnaa noget hvor ... [...]
Digte
7 år siden
8Paradoks
Idag skal aldrig være idag igen · Men · Imorgen · ALTID · Er anden dag...
Digte
7 år siden

Puls: 4,9

Publiceret: 0
Afgivet: 1
Modtaget: 0
Anne Russel (f. 1980)

Det plejede at være liv i haver af min ensomhed.
Mens jeg vandrede stille, jeg kunne se på migselv fra den anden side, og jeg vandrede mere og mere.
Ligesom gennem spejlet jeg kigger nu på haven hvor jeg gik.
Fra alt hvad der var, der er intet mere, og ikke engang migselv jeg må savne.
Jeg føler det som om livet som der var, har været bare en illusion, som om dette liv havde ønsket at tilbyde mig nogen glæde, og på denne made, når som helst jeg vandrede alene igennem illusionens have, jeg smilede, måske til ensomheden, som kiggede på mig,
fra den anden side, ligesom ønskerne fra mit eget hjerte.
I denne have vandrer jeg ikke mere.
Der, ensomheden ikke kigger på mig mere.
Ensomheden har gemt dens hemmeligheder til en anden der går.
Har gemt dens have til en anden der vandrer og tror på at smile er fundet på hjertet.
Stakkels den, som stadig skal gå igennem tornes vej fra illusionens have.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/03-2004 14:22 af Anne Russel (ARussel) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.