2 køn, til eftertanke


19 år siden 5 kommentarer Kortprosa

2En særlig eksistens
En spire stod op, · skrøbelig blød med lysegrøn krop. · En blomstring... [...]
Digte · eksistentiel, vækst, fordomme
8 år siden
2Dengang jeg drog afsted...
Han fløjtede altid glad derudad... · min solskins'far... · -dengang j... [...]
Digte
9 år siden
3Vækst
En lille musling · af havet blev født. · Af livet omkring, · blev den v... [...]
Digte
12 år siden
0Edens umættelige hunger
Kedsomhedens dyrkelse af ukendte, kendte. · Stræben mod stjernerne,... [...]
Digte
18 år siden
1På den anden side af hækken...
Og græsset gror så flot, · på den anden side..., · stræben mod stjern... [...]
Digte
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tina Liv (f. 1968)
Der var engang en kvind'skabning fra Venus og en mand'skabning fra Mars.
   De mødte hinanden et sted, man kalder Jorden.Trods den store distance, der var imellem Venus og Mars, lykkedes det dog de to at "smelte" planeterne sammen, en tid. Facinationen, de to imellem, virkede stor og uendelig.
   De nød hinandens konstallationer i lang tid. Var ikke til at adskille..

Men, som tiden gik, gik det også langsomt op for Venus-kvinden, at marsmanden var ved at forstene!
   Netop, fordi han var begyndt at glemme, hvad der skulle til for at leve, som han jo gjorde, da han lige havde mødt venus-kvinden..
   Venus-kvinden mærkede en indre frustration.. Begyndte med hammer og mejsel at banke, den efterhånden tykke forstening, af den tavse marsfigur.
   Hun vidste jo, at derinde bag denne stenstøtte, fandtes et varmt, kærligt og talende individ..
   ..Men lige meget hvor meget hun "bankede på",.. ja så ytrede han sig kun med små irriterede grynt og frastødende suk..!!
   Venus-kvinden græd højlydt og skældte ud. Forsøgte dog også at kysse og kramme, sin store forstening. Intet hjalp!
   Den, efterhånden uigenkendelige marsmand blev dog til tider blød,som ler. Men kun når der var andre marsmænd til stede. De talte nemlig samme sprog som han, hvilket irriterede venus-kvinden voldsomt..!! I et øjeblik hyggede han sig, med tilstødende latteranfald og i næste øjeblik stod han igen STIV, som en græsk gud, forseglet i marmor!

Hvordan skulle denne kvind'skabning dog finde ind til alt det dejlige, som hun mente at hun kendte så godt!!!???

Det ulmede og gnavede inde i den, efterhånden noget trætte kvind'skabning.
   Hendes, ellers så, afsmittende og glade venus-smil falmede. Den ellers altid, bløde yderside blev barket og stiv.. Hænderne slidte og ømme, af altid at banke små stenstykker af hendes uopnåelige marsmand.
   Hver gang hun troede at, NU var hun lige ved at nå ind til det bløde og rare.., tjaaa.., så samlede han bare de gamle stumper op og satte dem på plads igen..!!
   Tiden føltes som fastfrosne bølger..
   Hun befandt sig, ene og alene, i en dyb og ekkofyldt tidslomme.
   Hun grublede øredøvende over,
   hvad der, gik galt..

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/11-2004 19:32 af Tina Liv og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 355 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.