6Jeg holder på min ret
Jeg holder på min ret til at hidse mig op · når du maser din lille ... [...]
Digte
10 år siden
4Intet er glemt
Vi har lagt fjendskabet på hylden. Midlertidigt. Vi er fanget und... [...]
Blandede tekster
11 år siden
1Som i en drøm
"Emily, vi går om tyve minutter," Emily så fra sin bog op på sin ... [...]
Noveller
11 år siden
0Min livshistorie - Kapitel 12
Beatles · Det er sjovt med Beatles. · Jeg har altid kunnet lide dem, ... [...]
Livshistorier
14 år siden

Puls: 5,7

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michala Escherich (f. 1982)
Jeg lukker øjnene og læner mig tilbage. Hvor der før var en dyne, er der nu det blødeste græs. Den stillestående luft, der fyldte mit værelse og tømte mig for energi, har aldrig eksisteret. En let vind kærtegner hele min krop, som ville den sige, at den har savnet mig ligeså meget, som jeg har savnet den. Jeg sætter mig op, og lader den legende hvirvle mit hår hvorhen den ønsker.
   Aftenluften er kølig, og jeg åbner igen mine øjne, for at se efter mit tæppe, som jeg trækker godt op om mig. Til venstre for mig ligger en skov. I alle andre retninger strækker en græsslette sig. Men mit blik er fokuseret på solnedgangen. Mens jeg ser den røde sol langsomt forsvinde, synger vinden en sang for mig. En sang jeg kender så godt, en sang, der beskriver mit inderste væsen. Jeg er en del af det hele, der er ikke længere nogen klar skillelinie mellem mig og omgivelserne. Alt er ét.
   Tid eksisterer ikke, jeg kan være i hvert enkelt øjeblik så længe jeg ønsker det. Der er ingen, der jager med mig, ingen der vil have mig videre, ingen der kræver min opmærksomhed.
   Jeg er. Intet mere. Intet mindre. Jeg er...
   Jeg er hjemme...
   Jeg er mig...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/07-2006 11:50 af Michala Escherich (Machula T.) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.