0Min fødselsdag
Det er i dag den dag, · jeg for første gang · så verden. · Første gang ... [...]
Digte
13 år siden
0Forenet som en
Varme kroppe · forenet som en, · med et bankene · hjerte. · Dung dung dun... [...]
Digte
13 år siden
0O skønne marts
De dejlige solskins- · stråler i marts · Blir lapped ind · og efterlade... [...]
Digte
13 år siden
0Den selv skabte verden
Vi går alle rundt · i en verden skabt · af os selv · De ting og mennesk... [...]
Digte
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jette Johansen (f. 1978)

Du forlod mig midt i et slag, midt i jeg var ved at udkæmpe en krig.
Et slag der skulle udmunde i, at vi blev lykkelige.
Du skulle være min vingemand, i stedet jaget du en kniv i mit bryst.
Nu står jeg her alene, men ikke forladt, styrken breder sig og jeg kæmper mig op.

Jeg ser lyset, lyset mine venner og familie bære, som fakler for jeg kan finde vej.
Vejen frem, vejen væk fra dig, mod mig selv, så glimtet kan vende tilbage.
Min nye vingemand skal være en af dem der bære mit lys som jeg bære hans

En med livsmod og vilje. Styrke og usikkerhed spundet sammen til et helt menneske.
Han skal være min ven og elsker, som jeg troede du var.
Men du var en skal proppede op med usikkerhed, vrede og uarbejdet følelser.
Du ødelægger det smukke på din vej.

Jeg har taget et valg, et valg for mig, et ønske, et håb om at min gnist vil bestå.
så længe den fodres, af lattermilde smil og mennesker der gør mig glad.
Uden dette er det ikke vejen frem men blot den tilbage.

Dette valg har givet mig fornyet styrke, dette har givet mig synet tilbage.
Synet på en masse, synet på kærlighed og bejler
Bejler som den, der for mig til at smile, lige inden jeg på min pude hviler.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/06-2008 15:26 af Jette Johansen (angel) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.