Find 5 fejl


15 år siden 5 kommentarer Kortprosa

22Heksemordet
Ansigtet med de sorte øjne, den krumme næse og den spidse hage fa... [...]
Noveller · krimi
13 år siden
4Kommunikation
Som væddeløbshunde, der har været holdt tilbage i alt for trange ... [...]
Noveller
13 år siden
22Arven
Sneen ligger som et blødt, hvidt tæppe på grene, buske og græsstr... [...]
Noveller
14 år siden
9Ruinen i Toscana
Stående på den ujævne gårdsplads misser hun mod det skarpe sollys... [...]
Noveller
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Gitte Morsund (f. 1976)
Hendes syn er sløret. Det svier i hendes øjne. Hun vil nødigt trække vejret dybt, men iltprocenten i lokalet er så lille, at hun ikke har noget valg.

"Nummer 85".

Hun blinker en ekstra gang for at tilføre øjnene lidt fugtighed, så de bedre kan stille skarpt på pladen. Hun sukker, skuffet. Nummer 85 er på række 8, ude for enden. Hun afmærker feltet.

"Nummer 7".

Hun kan næsten ikke tro sit held, da hun noterer nummeret øverst på pladen og hurtigt tæller efter. Den er god nok. Der er fem tal i alt.

"5 fejl!" råber hun.

Hun hører de omkringsiddende mumle skuffet. Hun kan ikke lade være med at fryde sig lidt.

Kontrolløren kommer hen efter pladen og råber numrene tilbage:

"7, 17, 37, 67 og 5".
   "Det er korrekt. Disse numre er råbt op. Mangler de på pladen?"

Kontrolløren løber pladen igennem.

"Ja, de mangler".
   "Så er der fundet 5 fejl ved en plade, præmien kan afhentes efter spillet."

Hun får udleveret et gevinstbevis.

Alarmen lyder. Hun ser sig forskrækket omkring - som den eneste. Alle andre spiller uforstyrret videre.

Hun gnider sig i øjnene, rækker armen ud og slukker vækkeuret.

Det var dog den mærkeligste drøm. Hvem går til banko for at finde 5 fejl ved en plade? Hele ideen er vel at lede efter de tal, som ER på pladerne?!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/05-2009 19:30 af Gitte Morsund og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.