0Festen
Efter den første tår løb den søde sukker- og alkoholblanding i bl... [...]
Noveller
13 år siden
6Uovervindelig
Jeg husker tydeligt den dag for mange år siden hvor det skete. Je... [...]
Noveller
13 år siden
2Frøkongens rige
Rummet var enormt. Der hang ikke kunst på væggene og der stod ing... [...]
Eventyr og fabler
13 år siden
3Mønter
Engang i et frygteligt samfund fandt man på den frygtelige ting p... [...]
Blandede tekster
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Nicolai D. Just Olesen (f. 1989)
Hun sad altid der alene på forsædet med en bog i skødet. Det havde været sådan lige siden hun startede her.
   Udenfor kørte landskabet hurtigt forbi. Bygninger, blade, græs, træer og blomster. Stående billeder på alt hvad vi havde skabt, alt hvad var, og alt hvad vi er. Byskilte, huse, mennesker - et par gående hånd i hånd; og så mange farver at man ikke kunne nå at tælle dem alle selvom man allerede kendte navnene på dem alle. Solen skinnede kraftigt ind af vinduerne og varmede bussen op til en behagelig temperatur - det var først på foråret.

Alle de ting som der var som man kunne se på og nyde, og så valgte hun alligevel at sidde og stirre på de sorthvide sider hver eneste dag. Jeg forstod det ikke - det måtte da blive kedeligt i længden? Hvorfor snakkede hun ikke med os andre i stedet? Det var som om hun slet ikke ville have del i livet.

Men så alligevel, når hun kiggede på disse farveløse sider sad hun tit og smilede. Nogen gange lo hun også, eller fnisede lidt. Andre gange sad hun med store øjne og halvåben mund - som om hun så på noget som hun ikke kunne slippe med øjnene. Men det var jo bare bogstaver! Det var et arbejde bare at slæbe sig igennem en enkelt side!

En enkelt gang havde hun siddet og kigget sørgeligt ned i sin bog med tårer i øjnene, og jeg kunne ikke forstå hvorfor hun ikke bare stoppede med at læse? Det gjorde jo ondt på hende kunne man tydeligt se! Jeg havde endda prøvet at tage bogen fra hende, men hun vendte sig bare væk og græd videre.
   Jeg lærte aldrig at forstå hende og hendes mærkelige bogstaver, men nu stoppede bussen også og jeg stod ud.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/04-2010 12:45 af Nicolai D. Just Olesen (Yokio) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 303 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.