2En nat i Bangkok
Skidtet, historien, templerne, massagesalonerne, floden og bådene... [...]
Blandede tekster · natteliv, skak, kærlighed
2 måneder, 21 dage siden
1Til min elskede
Jeg er lige her · Og du er lige der · Gid det var alt nok · For os, hve... [...]
Digte · livet, reflektion, kærester
5 år siden
1Nu, med mere
Det begyndte som et hoved i begyndelsen · Med abrikostræet · Mulighed... [...]
Digte · eksistentielt, begyndelse, livets gang
5 år siden
3Ethvert ønske, afvist
Ved fontænen · Hvor alle kan skrive om alt · På kanten, en gammel rom... [...]
Digte · tidens gang, erkendelse, eksistens
5 år siden

Puls: 7,5

Publiceret: 1
Afgivet: 5
Modtaget: 2
Juma Kruse (f. 1972)
Henry vil gerne sætte spor i sit liv, så eftertiden for al evighed vil huske ham. Han sørger derfor altid for at sætte mærker overalt hvor han går. Nu er det meget almindeligt, at man sætter fodspor i sne eller sand eller måske på græs. Men Henry vil gøre det overalt, og er derfor nødt til at vælge fodtøj, der passer til lejligheden.
   Skal han ud og gå på en jordvej, ja, så fylder han blylodder og andet tungt materiale i skoen eller støvlen, ifører sig dem og begiver sig afsted med den voldsomme sko. Så er han sikker på at lave mærker på sin vej. Det er besværligt, men dog langt fra umuligt.
   Værre er det, når han skal begå sig på fortov eller en asfalteret vej. Selve støvlen må da være lavet af ekstraordinært massivt materiale. Men så kan han også trampe afsted derudaf, så man kan se, han har været der. Enkelte gange kan han i farten knække en gren af eller vælte et lille træ ved siden af fortovet. Det er ikke fordi, man ikke kan se hans fodspor, der har gnavet sig ned i fortovets permament; blot er det endnu mere sikkert, at man kan se, han har været der.
   Der er kun ganske få steder, Henry ikke har været i omegnen, hvor han bor. Enkelte steder har han ikke lyst til at betræde, man skal jo være lidt kostbar. Andre steder vil han inderst inde gerne betræde, men påstår det modsatte til alle og enhver.
   Hans største drøm er at sætte sine fodspor på vandet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/07-2012 14:30 af Juma Kruse (Juma) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.