Uens græsstrå


11 år siden 3 kommentarer Essays

2Flyfunktion
Flyfunktion · Intet net · der forpligter · og strammer · sig om en · Alt er... [...]
Digte · støj, rejse, social mobilitet
6 år siden
2Hængerøv
Man skal gøre sig umage · Gøre noget: · Leve · Elske · Rejse · Give · Ellers ... [...]
Digte · livet
6 år siden
2Miami Beach
Sensommer · i afdanket baglokale · Miami Beach · og pompøse palmer · på p... [...]
Digte · sensommer
6 år siden
2Er du sindssyg?
Havgus · Månegrus · Galopperende galskab · i endeløse skove · og kviksand... [...]
Digte · galskab
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Søren Lindal (f. 1974)
Ikke ét eneste græsstrå er ens. Ikke et. Eneste! Tænk engang! 1000 mange, mange billioner, trillioner, trilliarter græsstrå. I hele verden. De ligner godt nok hinanden, men er altså ik' ens. Måske langt fra, men tæt på er de langt fra. Ens. De er små individer med hver deres små særheder. Et er knaldgrønt. Et andet er lille og buttede. Et tredje er sentimental og har let til tårer. Et fjerde er bøsse. Ja, sådan ku' man blive ved. Og græsstråene bliver ved. Bliver ved med at gro. Uens. Lige som os mennesker lever hver især på deres forskellige måder. Ligesom alle i hele verden lever på hver deres forskellige måder. Alt i verden er forskelligt og er uens. Alt! Selv tvillinger er uens. Selv græsstråtvillinger er uens. Fedt! Tænk engang, hvis vi alle var ens! Tænk engang, hvis alle græsstrå var ens! Tænk engang, hvis alle alverdens græsplæner var ens! Tænk engang! Nå, lige præcis det ville nok ikke betyde så meget. - Og så alligevel!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/08-2012 20:02 af Søren Lindal og er kategoriseret under Essays.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.