En sommerdepression



4Ytringsfrihed
Busskuret giver kun læ for vinden, men ikke den bidende kulde. La... [...]
Noveller
11 år siden
3Lykke
Det kommer engang imellem, uventet og kærkomment, · dette lille str... [...]
Digte
11 år siden
5Grundigt arbejde
Palle kniber øjnene sammen for at kunne se navnene på postkassen.... [...]
Noveller
11 år siden
4Lucius og Claudia
Der er ulideligt varmt på teatret, og lugten af sved forplanter s... [...]
Kortprosa
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ester Jensen (f. 1994)
Endelig er den lange, lyse sommer forbi. Endelig kan hun ånde lettet op og slappe af. Nu kommer den længe ventede efterårsperiode, der munder ud i vinteren. Kulden annoncerer sin ankomst ganske gradvist, så hele herligheden ikke kommer på en gang. Alle hendes organer jubler, når hun fra sit loftsvindue ser blæsevejret byde bladene op til dans. Fryden i hende bobler, og hun føler sig så let og fri. Sommeren glider i baggrunden, hvor den hører hjemme. Velkommen vinter! Velkommen kulde og indendørs hygge. Velkommen våde snefnug og røde kinder. Farvel dage med hedeslag og svedpletter. Nu kan hun falde til ro og lade vinden rense sin krop for sommerens sorger og nedture. Hun kan smide sig på græsset, se fuglene flyve sydpå og glemme alt om sin sommerdepression.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/09-2012 09:11 af Ester Jensen og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.