Bagtalning


11 år siden 2 kommentarer Digte dumhed magtkamp splittelse

2Lev drømmen ud
Jeg drømmer ikke om at være digter · Jeg er digter! · Jeg drømmer ikk... [...]
Digte · følg drømmen, selvindsigt, taknemmelighed
9 måneder, 17 dage siden
2Når jeg bliver gammel
Når jeg bliver gammel · Vil jeg huske tilbage · På de mange små stund... [...]
Digte · forvandling, dybe tanker, fremtidshåb
10 måneder, 3 dage siden
1Nu og her
Nu og her · Der sker lige nu · Lev nu · Vær' vågen · Vær' opmærksom · Vær' ... [...]
Digte · livssyn, vej, livserfaring
10 måneder, 3 dage siden
3Jeg tror
Jeg tror · Jeg tror alt kan lade sig gøre · At alt er muligt · At alt k... [...]
Digte · lyset, livserfaring, det ukendte
10 måneder, 3 dage siden
1Vild fugl får ekstra vinger at flyve med
Vild energi · Nu er du fri · Du kan gøre lige hvad du vil · Gøre lige h... [...]
Digte · døden, dyr, kærlighed
10 måneder, 4 dage siden

Puls: 3,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Julie Gry Carstensen (f. 1993)
Folk går sikkert dagligt rundt og taler om andre bag deres ryg.
Dette er verden, hvor man meget sjældent kan føle sig 100% tryg.

Der er en masse farer, der om det næste skjulte hjørne lurer.
Alle har hemmeligheder.
Ikke alle får lov til at kende deres medmenneskers sande jeg, samt er der sikkert blot endnu flere løgne og rygter som spredes, når man ser deres mobils beskeder.
Alle kan være kriminelle; ja, selv byens bedste murer.

Den eneste der altid kan være ærlig, er dig selv.
At finde ærlige venner er sjældent, men når det sker, er det et mirakel; ikke blot et lille bitte held.

Ikke tro på alt, hvad andre siger.
De prøver sikkert bare at gøre sig bemærket af verdens overfladiske, snobbede drenge og piger.

Du kender kun til de rigtige svar.
Lad nu være med at gøre noget du ikke har lyst til.
Gør lige det som gør dig glad; måske elsker du at synge, mens du spiller dine egne sange på din yndlings guitar?
Lad dig ikke narre af drengenes manipulerende spil.

Bliv ved med at være dit sande jeg.
Lad aldrig folk dig udnytte.
Du fortjener mere end bare kærlighed; intet menneske fortjener mobning, eller at blive gjort til grin, samt når andre peger og på én plejer at spytte.

Find dit skjold frem.
Beskyt dig mod fremmede, onde mennesker.
De er blot usikre, idiotiske kujoner.
Kun folk som viser hensyn og respekt, fortjener støtte, kærlighed, venskab, tillid og en gang imellem et kram.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/01-2013 09:10 af Julie Gry Carstensen (digterinden) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.