3En god idé
Ingen har bemærket, jeg ikke hører til. Jeg får en god idé. · Det e... [...]
Noveller
9 år siden
3Hævn
Christian savner far. Far rejste til Grønland for at arbejde, da ... [...]
Noveller
9 år siden
2Oven over
Lyden i rummet · en flyver på vej i natten · blandt stjerner · målet uk... [...]
Digte
10 år siden
2Blændværk
BLÆNDVÆRK · Marehalmen skærer under fødderne, og de skarpe sten på ... [...]
Kortprosa
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anne Lilleager (f. 1945)
Somme tider, når jeg lytter til vinden, hører jeg ord fra dig. Bladene hvisker tidligere urørte eller gentagne tanker om det, der var, og det der kunne have været. Kronerne hvisker ustandselig: "En anden tid." Som staccato.

Tankerne flyver. Livet er delt i epoker? En epoke forsvinder og en ny kommer til. Hele tiden. Bølgerne i havet følger vinden, ligesom tankerne spredes og samles. Mågerne følger vindens legesyge. Er det for stridt, hviler de sig i flok eller to og to. Måske pirker en enkelt måge alene.
Når asen Thor er på vej, bliver måger og andre fugle tavse. Himlen bliver mørk. Hammeren drøner tordnende over skuet. Vinden lader skyerne ramle sammen i mægtige lyn. Solen smiler opklarende efter regnen uanset.

Tænker du nogensinde på dengang, vi var på camping i Sverige. Der var das i små skure med plads til 2 personer. Vi arriverede dog enkeltvis. Så var der Flemming, som tabte bilnøglerne til vores camper. Vi måtte si en hel sandstrand igennem i tre dage, før Laila fandt dem i bagagerummet, og vi igen kunne hente morgenbrød, mælk og især rødvin. Som sol over fjeldet klarede vi op. Lige indtil de tøjrede øl i strandkanten stak til søs. De vuggede ellers fredeligt liggende i et vandfad for at køle af.
Om aftenen var der guitarspil, fællessang og bål. Verden var ny og spændende, fuld af mystik og kærlighed.
Det er bare én af vore mange oplevelser sammen.

Nu er du i en ukendt sfære. Men undertiden, når jeg lytter, er du der - et sted.
Epokerne skifter. Vinden smyger sig og indhenter eller afviser.

Kærlige hilsner

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/01-2013 23:35 af Anne Lilleager (Lilleager) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 267 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.