5Dehumanisering
Et nyt niveau opnået, hvor fravær af oxygen lader mig ånde · Jeg er... [...]
Digte
1 år, 2 måneder siden
2Forbrænding
Ikke flere hvis, ingen partiskhed og ingen tvetydighed. · Spekuler ... [...]
Digte · ilden
1 år, 2 måneder siden
5Det Digitale Øje
Et digitalt sammensat øje · Pålagt iagttagelse - Skildvagter på him... [...]
Digte
1 år, 3 måneder siden
3Entropi
En elastik omkring min tunge · hvid og sprækket · vandrende paradoks · ... [...]
Digte · stress, sygdom
8 år siden

Puls: 3,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Martin Høeg Andersen (f. 1987)
Mit selv er som en blå ballon, der med sin flotte og skinnende overflade af gummi, bevæger sig let gennem tilværelsen, den virker let, harmonisk og i balance. Men sandheden er, at denne overflade er min facade og misleder personerne omkring mig. For selv om den er smuk, er dens indre kun fyldt med luft. En gummiagtig luft, som siver ind gennem de mindste sprækker og forsager denne ambivalente følelse.

Mørket skygger for lyset.

Mit indre mørke hvisker, men jeg forstår ikke betydningen. Mine organer hungre efter den, for i hele mit falske liv har jeg kunne fornemme den. Og min fornemmelse fortæller mig at det er hvem jeg er. Jeg må bare eftergive mig selv til mørket, for så at finder jeg ham - min blinde passager.

En maske af porcelæn.

Mit hjerte lever, men pumper koaguleret blod rundt, og forgifter mine indre organer. Ligeså stille rådner mit indre op, som kød i solen,

Men sammen med hende, er det som om at masken løsner sig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/02-2013 19:49 af Martin Høeg Andersen (Høeg) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.