På Christiansborg slot


11 år siden 2 kommentarer Kortprosa

3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden

Puls: 3,9

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Anders sidder bag sit skrivebord, med ryggen til vinduet. Petra Lyngbjerg Thomsen kommer stormende ind af døren.

"Hvad er det her?" spørg Petra og læner sig ind over hans skrivebord, mens hun vifter ham om næsen med et bundt pengesedler.

"Øh penge?" siger Anders og løfter et øjenbryn.

"Ja rigtig. Godt set." siger Petra ret ophidset.

Anders stirrer forundret på Petra, da hun smider pengene i hoved på ham.

"Hvad bilder du dig ind?" hvæser hun, inden hun vender sig om for at gå.

"Undskyld vil du så forklar?" spurgte han lidt chokeret over det hun lige have gjort.

Hun vender sig rundt og stirre stift på ham.

"Hvad eller hvem tror du enligt at jeg er?" spurgte Petra vredt.

"Du er min assistent?" siger han og kigger på Petra på en underlig måde.

"Din assistent? Ha. Din assistent?" Det var lige før at Petra grinede hysterisk af det.

"Hvad er der med de penge?" spørg Anders for at sige noget.

"Som om du ikke ved det? Penge man ikke kan købe mig for." siger hun og stirrer ham ind i hans øjne, for derefter at vende sig for går.

"Petra vent. Det er en misforståelse. Det er jo ikke som du tror."

"Når jeg går ud af den dør der," siger hun og peger på den, "Så ser du mig aldrig mere. Jeg siger op."

Petra åbner døren og går ud.

"Petra?" råbte Anders fortvivlet efter hende.

Døren smækkede i bag hende.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/04-2013 16:59 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.