Prag 2009 (erindret i 2013)


10 år siden 3 kommentarer Kortprosa

4Sammenhæng i vådt/ vinteren er igen synonym
sammenhæng i vådt · vinteren er igen synonym · med landet · og de korte... [...]
Digte
10 år siden
2Vermelha/ metroens røde linje
vermelha · metroens røde linje · jeg mødte hende på en · trappe med · uds... [...]
Digte
10 år siden
2En pige/ står på genboens terrasse
En pige · står på genboens terrasse. · og spiller saxofon over · dalum · ... [...]
Digte
10 år siden
11En cigaret til og/ jeg går
en cigaret til og · jeg går · så ved hun det · sidste smøg mellem os · hu... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mikkel Tonnesen (f. 1989)
Hotelværelset lå centralt i bygningen. Vi havde udsigt over rigmandskvarterets fede mænd med for små brillestel, der klemte kødet væk fra tindingerne. De gik med deres østasiatiske koner i mærketøj og i store solbriller. Vi havde indlogeret os dagen i forvejen, badet og lagt planer for, hvad dagen skulle blive brugt på. Hun var stadig nøgen, ublu med ryggen i sengegærdet. Vi sagde ikke noget særligt, smilte lidt skævt til hinanden. Sengetøjet viste en spraglet historie om nattens gang. Hun faldt hen, mens jeg bare stod og var. Håret dækkede for hendes bryster, munden en smule åben og hagen på kravebenet. Her opstod en lille gylden åbning til at ryge uden den sædvanlige bitre fanfare. Det tog fem minutter at nå filteret, de sidste to minutter gik med mig manisk vandrende op og ned ad en smal, klaustrofobisk gang.
   På værelset sad hun stadig, overkroppen lod til at være skredet lidt mod venstre, det lange lyse hår havde omsluttet ansigtet, der svævede over hovedpuden, et bryst åbenbaret og indrammet af armene over kors. Jeg gik i bad, hvor jeg, trippende i strålerne, tænkte, at i dag er en smuk dag, og det eneste jeg kunne se for mig, var min kat i spring mod havens mange sommerfugle; den plukkede dem ud af sin himmel for at kaste op i rød, sort og orange.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/01-2014 21:13 af Mikkel Tonnesen (MTonnesenN) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 223 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.