Det kunne du godt have sagt


10 år siden 6 kommentarer Kortprosa

0Tunnelsyn
Systemet af gange er uden udgang · det filtrede garnnøgle triller u... [...]
Digte
1 dag, 22 timer siden
4Drømme
Længsler der hvisker I øret · husker · farverne bag gardinet · drømme d... [...]
Digte
8 dage siden
9Liv
Det er slut · med at knuse · drømme · jeg vil ikke vende livet ryggen · i... [...]
Digte
14 dage siden
3Muld
Jeg har lyst til at · grave i muld · grave efter orm · det nye grøn · liv... [...]
Digte
22 dage siden
6Dage
Der er dage · hvor det er nødvendigt at stå op · for sig selv · være ve... [...]
Digte
29 dage siden
2Mørkt rugbrød - Kapitel 2 fortsat
Gårdspladsen er øde, jeg stiller rygsækken, og banker på, men ing... [...]
Romaner
1 måned, 3 dage siden
6På bølger
Som · hud mod hud · uden dissonans · glider vi gennem nattens græs · de g... [...]
Digte
1 måned, 12 dage siden
5På vandet
Dagene er grønne grynede og svagt støvede · som sandet på stranden ... [...]
Digte
1 måned, 16 dage siden

Puls: 76,2

Publiceret: 16
Afgivet: 75
Modtaget: 75
Ulla Hexibru (f. 1956)
Hun opdagede først ringen på hans finger efter akterne, hun så den da hun skrævede henover ham for at sætte sig på sengekanten. Mens hun passerede henover ham, fyldte han grådigt sine hænder med hendes bryster, "Du er en steg", hviskede han lystent.
   Hun satte sig med ryggen til ham, tavst forsøgte hun at ryste sin hårmanke på plads, så vendte hun sig pludselig brat om, og stak ham en knaldende lussing.
   "Det er tarveligt" sagde hun.

Han lå på siden, med en hånd på den røde kind, og kiggede, så satte han sig op: "Hvad, hvad mener du" udbrød han måbende.

"Tarveligt", svarede hun en gang til, stadig med ryggen til.

"Jeg kan ikke rigtig få øje på det tarvelige" hans stemme vibrerede med en anelse vrede i klangen: "Seksualitet for fuld udblæsning kan da aldrig blive tarvelig, nydelsen opvejer vel de fleste forbehold", her slap han en glad latter ud.

Nu vendte hun sig om, hendes øjne var helt opspilede og hun trak vejret dybt ind: "Det er tarveligt både over for din kone og mig", konstaterede hun, så stak hun hånden ned, trak tøj op fra gulvet, og begyndte at klæde sig på.

"Men", begyndte han

"Men", svarede hun og gloede sarkastisk på ham, mens hun trak blusen over hovedet: "Det betyder måske ingenting, om man er gift?"

"Joh", han trak på det.
   .
   "Nu skal du i hvert til fælde ikke fortælle mig, at du elsker din kone over alt på jorden", hun virrede med hovedet, "så bliver jeg sgu' gal igen".

"Men", forsøgte han en gang til.

"Kan du ikke sige andet?" hendes blik var spørgende, hun asede med cowboybukserne for at få dem på, lynlåsen gav en snerrende lyd.

Han satte sig uelegant op med dynen som en kæmpe bold omkring sig, kinden lyste stadig rødt.
   "Det var en glad aften i byen" sagde han med et smil: "Det er den slags der sker, ingen af os spurgte om noget, jeg fortryder ikke et sekund".

"Hvor helvede er mine sko", hun rejste sig fra sengen, og gik rastløst rundt i soveværelset med et søgende blik.

"Dem smed du vist i stuen".
   Hun havde allerede forladt rummet, så den sidste del råbte han efter hende: "Henne ved sofaen tror jeg". Han kæmpede sig op af sengen med dynen omkring sig, og humpede ind, hvor hun sad på en stol og trak de højhælede på.
   Så rejste hun sig i sin fulde højde, øjnene gnistrede og håret strittede til alle sider, hun var tydeligvis stadig vred.

Han stod midt i stuen i sin "bamsedyne", som et lysende stort spørgsmålstegn: "Går du nu", sagde han beklagende: "Vi havde det lige så dejligt".

Hun vendte sig og så på ham, så knækkede hun sammen, hun lo og lo, ja hun skraldgrinede, som hun blev betalt for det.
   Smilet, som han var faldet for i går, vendte tilbage
   .
   "Ja, vi havde det da bestemt hyggeligt", svarede hun: "og jeg fortryder heller ikke et sekund. Men du kunne sgu godt ha' sagt hvordan det var fat, og jeg kunne have brugt øjnene lidt bedre". Så drejede hun om på hælen og forsvandt.
   Smækket fra hoveddøren ekkoede ind i stuen hvor han stadig stod, og forbavset tog sig til kinden.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/02-2014 12:43 af Ulla Hexibru (heksemutter) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 538 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.