2Muld
Jeg har lyst til at · grave i muld · grave efter orm · det nye grøn · liv... [...]
Digte
3 dage siden
6Dage
Der er dage · hvor det er nødvendigt at stå op · for sig selv · være ve... [...]
Digte
10 dage siden
2Mørkt rugbrød - Kapitel 2 fortsat
Gårdspladsen er øde, jeg stiller rygsækken, og banker på, men ing... [...]
Romaner
14 dage siden
6På bølger
Som · hud mod hud · uden dissonans · glider vi gennem nattens græs · de g... [...]
Digte
23 dage siden

Puls: 79,9

Publiceret: 18
Afgivet: 88
Modtaget: 79
Ulla Hexibru (f. 1956)
"Den historie skal nok få ben at gå på", sagde mor, mens hun øste kartofler op på Oscars tallerken.

"En historie har da ingen ben", tænkte Oscar og stak langsomt med sin gaffel ned i en gulerod, den smuttede fra ham og ud på bordet. Oscar sad længe og studerede maden. Noget brunt, gult, grønt og orange. Han ville hellere spise med ske, men,

"Spis min gris", hans mor så på ham og smilede.

"Jeg er ikke nogen gris", svarede han.

"Nå, nej", hun vendte sig igen mod far: "men jeg har svært ved at forstå, at de ikke har fattet en pind".

"Ja", far så op, mens han skar i sit kød: "der er ugler i mosen".

Ugler var fugle vidste Oscar, men han vidste ikke, hvad de havde med fars arbejde at gøre.

"Må jeg lege nu?", spurgte Oscar og så fra den ene til den anden.

"Nej, du har jo slet ingenting spist", fars mund blev stram og sur.

Oscar skar i sin kartoffel, med det resultat, at den blev til mos. Meget forsigtigt løftede han gaflen og fik så meget mos som muligt i munden. Det klistrede på tungen og hang fast i halsen. Oscar greb sit glas, og skyllede det ned med saft. Det gjorde han tre gange.
   Nu var kartoflerne pist væk nede i maven. Oscar lo, med et fast greb om kniven, begyndte han at file i kødet.

"Men du må gøre noget", sagde hans mor: "du bestiller jo ikke andet end at stå på hovedet".
   Oscar tyggede grundigt på kødet og spekulerede over, hvordan hans far bar sig ad med at stå på hovedet, samtidig med at han reparerede biler?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/06-2014 07:20 af Ulla Hexibru (heksemutter) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 278 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.