4Jeg savner dig
Jeg ruskes · Ligesom træet i det fjerne hyler · Jeg hyler med · Kan kun... [...]
Digte
2 år siden
11Minefelt
Mit værelse er en tidslomme · Luften står stille · Jeg genkender ikke... [...]
Digte · hverdagslivet, miljø, fortabt
4 år siden
5Når sneen smelter
Vi går igennem sneen. · Himmel og jord infiltreres med hinanden. · In... [...]
Digte · brudt forhold, sindet, savn
5 år siden
5Dig
Mine små hjerneceller · Opløses bagerst på din tunge · Du synker dem ... [...]
Digte · forelskelse, fortvivlelse, mindreværdsfølelse
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anna Grey (f. 1995)
Nattens kølige barmhjertighed fyldte det mørklagte værelse, og jeg følte mig lettet.
   Den brutale sommervarme var borte. Jeg kunne trække vejret igen.

Han lå dér. Hér. Ved siden af mig. Hans øjne var lukkede, men han smilte.

'Jeg kører hjem nu. Undskyld. Men du ved. Jeg er ikke så god til dét her..'.
   Han grinede på sådan en umiddelbar måde, og tilbød at følge mig ud til min bil.

På vejen hjem, forbandede jeg mig selv. Hvorfor kunne jeg ikke overnatte hos ham? Hvorfor kunne jeg ikke være lidt mindre anspændt? Hvorfor skulle jeg være så akavet?

Jeg lod min søvndrukne krop dumpe ned i min egen seng. Mit eget værelse. Min egen dyne.
   Jeg følte mig ikke det mindste ensom.

En anden sommernat. Endnu en følelse af lettelse. Han lå ved min side, igen.
   Jeg følte mig tryg. Mine fingrer borede sig ind i hans hud og jeg havde ikke lyst til at give slip.

Solens stråler kærtegnede hans smukke ansigt. Fremhævede alle hans træk, tydeliggjorde hans skæve smil. Jeg mærkede den sviende sol på min kind, og træk dynen op over mit hoved.
   Han trak forsigtigt dynen ned:' Du ser sød ud'. Der var en selvsikkerhed i hans stemme. En charme. Jeg lod mig selv rive med. Jeg grinede. Glemte alt om min ellers altkonsumerende usikkerhed. Glemte alt om fortid og fremtid.

Og så var han rejst.

Jeg ligger alene i min seng. Mit eget værelse. Min egen dyne.
   Jeg føler mig ensom.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/08-2014 17:39 af Anna Grey (Himalaya) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 245 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.