Alle veje fører til


9 år siden 5 kommentarer Kortprosa kontrol døden religion

6Mørketid
Mere mørkt end lyst · hule liv, hyggelig levende lys · D vitaminer in... [...]
Digte · natten, udnyt livet, sind
4 måneder, 27 dage siden
2Landstedet
Alene i mit primitive hus · Kaffen varm nybrygget · "Landstedet" er d... [...]
Digte · skyer, livsrefleksion, eftertænksomhed
8 måneder, 6 dage siden
4Det var det
Nu er den der · den lå langt ude · i fremtiden · Det gik så hurtigt · dag... [...]
Digte · arbejdsliv, tredje alder, forvirring
9 måneder, 1 dag siden
3Det der vandes
Har trukket gardiner for · persienne nedrullet · varme usynlig mærkba... [...]
Digte · eksistentiel, svigt, fællesskab
9 måneder, 19 dage siden

Puls: 6,7

Publiceret: 0
Afgivet: 2
Modtaget: 0
Poul Brasch (f. 1957)
Det mener jeg.
   Motorveje er grimme og intetsigende. Det går også alt for hurtigt. De smadrer landskabet.

Jeg kan ikke lide dem.

Oceaner af tid bliver brugt på at planlægge vejen fra A til B, så han undgår motorvejs nettet. Studerer kort og vælger gerne en længere rute ad motortrafik - og landeveje.
   Han kan gode lide den rolige kørsel igennem et smukt landskab. Holder meget af de små sving og der ligger et lille smukt hus, at køre gennem en træ allé er nydelse og så sagtne farten for en rådvild Fasan, stoppe op, se på den smukke og dumdristige fugl. Køre igennem en landsby i udkants Danmark, pause og støtte byens lille brugs, købe en ispind og spise den lænet op ad bilen. Køre ud til enden af Danmark og se ud over havet og indtage en frokost på havnekroen. Lækkert, især hvis solen skinner.

Jeg er bange for motorveje.

Han vil ikke dø i en fart, lige pludselig, klemt inde mellem en kæmpe lastbil der ikke kan nære sig og kører alt for hurtigt og ikke kan nå at stoppe, fordi en anden galning lager tagfat med os andre bilister, det kommer altid lige pludselig. Så hellere et vejtræ i et sving på grund af en dumdristig Fasan på en guddommelig søndag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/10-2014 00:02 af Poul Brasch (Blækhuset) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 215 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.