Det vandagtige


9 år siden 6 kommentarer Blandede tekster vand mørke falder

3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden

Puls: 3,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Det var som om jeg faldt, men der var ingen vind der fik mit hår til, at flagre om mit ansigt eller til, at rive og flå i mit tøj. Jeg lå lige. Jeg lå fladt, men alligevel føltes det som om jeg faldt. Og jeg faldt. Længere og længere ned i mørket, der minder om vand, men som man ikke kunne drukne i, med mindre man altså allerede var død i det. Panikken greb mig ikke om hjertet, som jeg troede, at den ville gøre. Måske fordi jeg havde accepteret, at døden stod et sted i mørket og ventede på mig? Jeg ved det ikke. Jeg lod bare tingene komme til mig som de gjorde og jeg ville ikke kæmpe imod. Hvorfor skulle jeg dog også det? Hvis det var min tur til, at dø hvad kunne jeg så stille op? Jeg ville ikke kunne gøre noget. Vi fødes jo, vokser op og dør så. Det er vores livs cirkel. Den kan man jo ikke bare bryde vel? Alle de spørgsmål for igennem hovedet på mig, her i det her vandagtig mørke, der stadig fik mig til, at falde, men ikke så meget eller så hurtig som før. Og nu hvor jeg tænker over det, så har jeg heller ikke hørt en eneste lyd før nu. Det lød som et ekko, der prøvede, at trænge igennem flere lag af det sorte intet, pakket ind i det underlig mørke vand.
Forfatterbemærkninger
Mandag den 2/2-2014 Så har jeg forsøgt, at rette den, så godt jeg kan.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/01-2015 12:51 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 240 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.