Beskrivelse af mit yndlingssted


9 år siden 6 kommentarer Blandede tekster minder

14. himmelfødselsdag
Kære André Kære søn · Hjertelig tillykke med din 4. himmelfødselsda... [...]
Digte
4 år siden
23 års dagen
Kære André · 3 år uden dig... · med søvnløse nætter · tårer... · så uende... [...]
Digte · sorg, savn
5 år siden
2Kyndelmissedagen
Jeg har ventet på dagen · hvor foråret er i sigte · trods sne og isne... [...]
Rim og vers · forår
5 år siden
4De første vintergækker
Jeg så de første vintergækker i dag · de vajrede stolt med de hvide... [...]
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jytte Black (f. 1963)
Jeg tror faktisk mit yndlingssted er mit soveværelse. Når jeg træder ind ser jeg et temmelig rodet værelses, som ingen ville kunne holde ud at være i.
Kasser i alle mulige størrelser stablet op på flere reoler. Og med mange farvenuancer i spraglende farver.
For mig er det noget af det bedste, der gemmer sig i de kasser.
Alt muligt kreativt, f.eks. grønne piberensere, rødt tubestrik, stoffer af forskellig art, knapper i tusinde farver, små kurve, kranse i pileflet, glansbilleder, decoupage lak osv.
Jeg kunne blive ved med at fortælle. Disse ting bidrager til et værelse , som jeg kan lide at gå ind i for at hente ting ind i stuen til noget kreativt.

Mit soveværelse har alt hvad et almindeligt soveværelse skal have med stor seng med det yndigste sengetæppe i Rosa og matchende puder til. Stort lyst skab hvor megen tøj gemmer sig.
Gardiner i Rosa og træ persienner for at lukke den varme og skinnende sol ude. Kedelig blå vasketøjskurv fylder i hjørnet. Selv strygejernet står og fylder irriterende. Stor pose med stofrester købt på loppemarked, en guldgrube til at lave diverse kreativt med.
Hvide kommoder fyldt med kreativt, og jeg får lyst til at lave noget kreativt når jeg åbner skufferne. Jeg kan mærke det kribler og krabler i mine hænder.

Rummet føles lokkende på mig og jeg får lyst til at lave noget kreativt.
Det er mit yndlingsrum, men nogle gange må jeg desværre lukke døren og sige NEJ, NEJ, JEG HAR IKKE TID I DAG.
Forfatterbemærkninger
Jeg har været ved at kigge i mine gemmer på computeren, og fandt denne lille historie, som jeg skrev imens jeg var på et skrive værkstedskursus på højskole i sommeren 2007.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/01-2015 17:47 af Jytte Black (Lilla Blomst) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 252 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.