Melodi Grandprix minder fra 1978


9 år siden 8 kommentarer Blandede tekster minder musikoplevelse

14. himmelfødselsdag
Kære André Kære søn · Hjertelig tillykke med din 4. himmelfødselsda... [...]
Digte
4 år siden
23 års dagen
Kære André · 3 år uden dig... · med søvnløse nætter · tårer... · så uende... [...]
Digte · sorg, savn
5 år siden
2Kyndelmissedagen
Jeg har ventet på dagen · hvor foråret er i sigte · trods sne og isne... [...]
Rim og vers · forår
5 år siden
4De første vintergækker
Jeg så de første vintergækker i dag · de vajrede stolt med de hvide... [...]
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jytte Black (f. 1963)
Jeg sidder her i aften og ser på det internationale Melodi Grandprix anno 2012.
Det bringer minder frem fra min ungdom, da jeg som 15 årig så "Mabel"" vinde det danske Melodi Grandprix.
Jeg kan huske, at jeg var så fanatisk optaget af dem. Hængte plakater af dem op på væggen.
Jeg lå og kiggede på dem i timevis. Dagdrømte om dem, de smukke og langhårede gutter, som alle pigerne var vilde med. Plakaterne var i ungdomsbladet "Vi Unge", som jeg købte fast hver måned.
Jeg optog deres musik fra min meget lille radio til min kassette båndoptager.
Det bedste var bare at sidde og høre deres musik.
Sjovt at tænke tilbage på dengang.
Forfatterbemærkninger
Redigeret efter kommentar forslag

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/02-2015 21:30 af Jytte Black (Lilla Blomst) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 114 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.