Mine dukker


9 år siden 5 kommentarer Blandede tekster minder barndom dukker

14. himmelfødselsdag
Kære André Kære søn · Hjertelig tillykke med din 4. himmelfødselsda... [...]
Digte
4 år siden
23 års dagen
Kære André · 3 år uden dig... · med søvnløse nætter · tårer... · så uende... [...]
Digte · sorg, savn
5 år siden
2Kyndelmissedagen
Jeg har ventet på dagen · hvor foråret er i sigte · trods sne og isne... [...]
Rim og vers · forår
5 år siden
4De første vintergækker
Jeg så de første vintergækker i dag · de vajrede stolt med de hvide... [...]
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jytte Black (f. 1963)
Fornylig var jeg i kælderen for at rydde op, og fandt 2 dukker fra min barndom, som jeg havde gemt.
Dukkernes øjne, deres lyskrøllede hår, frembringer svundne minder. Minder fra barndommen. Jeg var så glad for dukkerne, de var mine, det var kun mig der kunne bestemme over dem. Hvilken frisure, hvilke kjoler de skulle iklædes. De var mine.

Jeg havde ikke så meget tøj til dem, så jeg spurgte min mor, om hun vil sy noget. Hun gik med glæde i gang, og fremtyllede yndige kjoler, bluser, bukser, tørklæder og jakker. Senere hæklede hun også smarte sokker, nederdele og bluser.

Nu havde jeg tøjet, og kunne i evigheder sidde og skifte tøj på dem og rede håret i flotte frisurer med sløjfer. Jeg inviterede mine legekammerater til at komme og lege med. Og så gik legen.

Jeg nåede teenager alderen og gad ikke dukkerne mere, så de blev gemt langt væk.
Først senere, som voksen, efter jeg flyttede til København, spurgte min mor en dag om jeg ville have dem.
Jeg fik dem med, og gemte dem væk, til nu hvor de dukkede op. Dukkerne har fået en god plads på min reol, hvor de nu kigger ned på mig, som nu som voksen leger med andre ting, som f.eks. at lave billeder i billede programmet Paint shop pro(PSP) på computeren.
Ja tænker, at uanset hvilken alder vi har, er der brug for, at vi "leger", bruger vores ånds rige evner og fantasi.
Forfatterbemærkninger
Den skulle selvfølgelig havde stået under noveller. Redigeret efter forslag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/02-2015 21:58 af Jytte Black (Lilla Blomst) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 246 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.