0Tidens evige charade
Hvad er det? · der følger ikke nogen · men alle, ALLE følger den? · TID... [...]
Digte
5 år siden
2Udover lunden jeg har aldrig gaaet
Udover det hele · Jeg tror paa at du venter paa mig... · Udover alle ... [...]
Digte
5 år siden
4Ingen gik saa langt
Pludselig · Jeg vil gerne gaa ud over alt stof · At opnaa noget hvor ... [...]
Digte
7 år siden
8Paradoks
Idag skal aldrig være idag igen · Men · Imorgen · ALTID · Er anden dag...
Digte
7 år siden
7Hendes navn var Intet
Hendes navn, var "Intet" · Jeg ved at der en der hedder "Ingen" · Men... [...]
Eventyr og fabler
7 år siden
2Noget at tiden kan ikke tage
Idag bliver jeg til den same ting · Uden svarer · Bare denne foelelse... [...]
Digte
7 år siden

Puls: 6,1

Publiceret: 0
Afgivet: 1
Modtaget: 0
Anne Russel (f. 1980)
Gysen mig til at huske dine blå øjne, mens du gik mod havet, mod en solnedgang, der tegnede din silhuet og alle mine drømme ved siden af dig.
Gysen mig til at huske, at din ønske var at staa her, da du vendte sig for at se på mig og den dybde af det øjeblik ville for altid hjemsøge mig.
Jeg rakte mine hænder, jeg har forsøgt at få fat i dig.
Du kæmpede for at holde mine hænder i dine. Din blik var fast, gerne ville at have mig for altid ved din side, var der ingen tvivl om.
Støvlerne på de kolde sten, der adskilte os en landtange mellem havet og landet, og jeg sukkede, længsel, at mindst det forener os for evigt ... Men kappen, der du brugede, de våben der du havde, betød en afstand der stadig ville adskille os i lang tid.
Saa, du har lagt våbnene for mine fødder, og med en hældning du kyssede mine hænder i sådan en søde kærlighed, der sårer mig hukommelsen, fylde mine dage med en konstant længsel, gribende smerte for at have dig ikke her længere.
Der var aldrig mere saadan en bemærkelsesværdig tilstedeværelse, ingen aldrig mere havde pænere oejne, var der intet ønske om større end fra dig for mig.
Sidstnævnte ikke vende tilbage.
Bølgerne er tidevand, der trækker alt. Tidevand af tid er endnu mere ødelæggende.
Duften af dit hår, skinnende de sidste stråler af sollys, pjusket af vinden, der stadig føler i mit bryst.
Tilstedeværelsen der fyldte min aand med lys så intens, som hjaelper mig stadig at følge denne vej så mørkt og tomt.
Alt af mig, men ogsaa af dig. Blandede sjæle i samme receptacle skulle være endnu mindre, end vi var, hvad vi er, selvom separat, domineret af modsatrettede kræfter af frygt,
Frygten for at miste os, gjorde os tabt.
Du skibbrudne på havet hvor du kastede sig.
Jeg mistede sjæl på stranden, hvor ingen fandt mig.
Dit ønske laa for alt paa landtangen , der bragte os sammen en dag.
Mit ønske har fortsat dig ud over vinden og tiden, der brød som en beholder af drømme.
Vi mistede mange af dem, der vi havde en dag.
Men der er stadig en sidste droem.
En droem der goer alt fortilfælde kimære:
Bryde væk fra virkeligheden.
Demontere den tids mekanismer.
Forene syd til nord, øst til vest, og finde dig i live, evig, og min, i vores Landtange!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/06-2015 21:09 af Anne Russel (ARussel) og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 404 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.