4Langt fra
Uden at røre · helt uden · hud · griber ingen ud · nej, der er ingen · der ... [...]
Digte
3 dage siden
4Lygten
Som en lygte med hjørner · der drejer · har jeg set · små · forandringer.... [...]
Digte
9 dage siden
3Konsekvens
Kan du høre sangen · bag panelet · en dyb stille hvisken · der sniger s... [...]
Digte
13 dage siden
8Langsom
Langsom · dropper ud · falder fra i · knastørt kedeligt trakasseri · uden... [...]
Digte
22 dage siden

Puls: 82,4

Publiceret: 17
Afgivet: 94
Modtaget: 77
Ulla Hexibru (f. 1956)
Mistillidens knytnæver i mistroens spejle
er som dorske vagthunde,
der snerrer, ved den mindste anledning.

Anledningerne er mange, for tiden.

Som sugerør med vantro snabler,
kværner møllen misantropkorn,
pessimistmel, spredt for alle vinde ud i alle kroge.

Ord er det største våben vi har,
tag tyren ved hornet, lad vinteren dø,
og modet værne det håb, at tillidens vej er en dåb.
Forfatterbemærkninger
Et digt der har voldt mange grublerier. Skulle jeg for eksempel hellere have skrevet Lad blomsterne tø end lad vinteren dø? og skulle slutningen hellere have været sådan og modet værne et håb, som tilliden i en dåb Hvad synes du som læser? Og i det hele taget, bliver det for højtravende, jeg er rigtig meget i tvivl. Nu vover jeg pelsen og sætter det ind selvom det ikke føles helt færdigt, og håber på konstruktive kommentarer.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/11-2015 16:09 af Ulla Hexibru (heksemutter) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.