6Liv
Det er slut · med at knuse · drømme · jeg vil ikke vende livet ryggen · i... [...]
Digte
4 dage siden
3Muld
Jeg har lyst til at · grave i muld · grave efter orm · det nye grøn · liv... [...]
Digte
11 dage siden
6Dage
Der er dage · hvor det er nødvendigt at stå op · for sig selv · være ve... [...]
Digte
18 dage siden
2Mørkt rugbrød - Kapitel 2 fortsat
Gårdspladsen er øde, jeg stiller rygsækken, og banker på, men ing... [...]
Romaner
23 dage siden

Puls: 71,9

Publiceret: 18
Afgivet: 86
Modtaget: 79
Ulla Hexibru (f. 1956)
Jeg bider i dig kort og kærlighedsfyldt. Drevet af en impuls fra de højere luftlag. Din venstre øvre balle stod, som den skønneste rundbue, lige der i synsfeltet. Og mit tandsæt reagerede prompte.

"Av, for satan", siger du:"Hvorfor gjorde du det?"

Din balle forsvinder, lige så hurtigt som den kom forbi. Jeg bliver liggende udstrakt på sengen, uden lyst til at dissekere grunde eller meninger. Det var jo bare sådan.

"Nu mistede jeg helt lysten", du ømmer dig stadig, din hånd aer forsigtigt ballen.

Mine øjne fastholder punktet. Det røde mærke tænderne har skabt i dit kød drager, drager som en magnet efter sin pol. jeg er nu ikke så sikker på, du vil bryde dig om, at jeg kysser dig ømt lige der, nu. Nej, for dine øjne har, det hidsige irriterede udtryk, som siger hold dig væk.

Jeg ville jo bare. Ja, hvad var det jeg ville? Vise min kærlighed? Den er vist udmøntet.

"Nu kan vi lige så godt bare stå op."

Jeg bliver liggende lidt endnu. Den skadelidte har altid retten på sin side, så sindsroligt giver du mig den kolde skulder, i stedet for den attråede legemsdel.

Dit sure ribs.
Forfatterbemærkninger
Måske skulle denne Kortprosa hellere have heddet:De er sure sagde ræven om ribsene?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/12-2015 09:54 af Ulla Hexibru (heksemutter) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 196 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.