Den hvide t-shirt


8 år siden 8 kommentarer Blandede tekster hjertesorg alkoholisme kamp

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
10 måneder, 27 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Så står han der, med de alt for lange og lidt klodsede lemmer og snøvler fordi han har drukket. Han er ikke længere det elegante menneske jeg lærte at kende, nu er hans hænder for store til hans arme og hans arme for lange til hans krop. Den lange hvide t-shirt hænger sløset over hans lange legeme. Hans øjne sejler, hans sætninger er halve. Han er ikke charmerende, men vækker alligevel en underlig ro i mig. Et menneske på kanten af sin egen udslettelse, nået derud hvor alkoholen tog over. Hvor tankerne ikke længere tænkes men blot forsøges udtrykt med en tunge der slår knuder. Jeg går ham i møde, lægger mine hænder om hans underarme. Er alt for bevist om følelsen af hårene og den blide varme hans hud udsender, under mine fingre. Det er ikke normalt for os at have fysisk kontakt, jeg mærker det og jeg kan mærke, at han mærker det. Men jeg giver ikke slip, endnu, trækker mig først helt hen til ham og kigger op på hans ansigt. Han er så pokkers høj, jeg kan ikke komme så tæt på som jeg ønsker og han kigger ikke ned. "Hvorfor gør du det her? Hvad er det egentlig du vil?" Spørg jeg ham.
Og jeg ved jo godt hvad jeg ønsker at han skal svare, men han svarer aldrig de ting jeg håber og denne gang, svarer han slet ikke.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/04-2016 14:45 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 235 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.