Mødet med en fremmede


7 år siden 4 kommentarer Kortprosa religion kærlighed guder

3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden

Puls: 5,2

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
"Du vil finde kærligheden, når du mindst venter det," sagde han og lød som et eller andet skør, fup orakel.

Jeg kunne ikke lade vær med at fnise lidt, da jeg spurgte, "Hvornår er du begyndt at gå Afrodites ærende?"

Han lignede virkelige et lille formærmet barn da han sagde "Fornærm mig ikke dødelige."

Han så, så sjov ud at jeg ikke kunne lade vær med at grine indvendig nu, over hans fornærmede udtryk. Jeg havde virkelig svært ved at holde masken, men med den uskyldigste minde jeg kunne frembringe, sagde jeg, "Det anede jeg ikke at jeg gjorde?"

Han så vurderende på mig og trak så på sine skuldre, da han sagde, "Godt ord igen dødelige. Desuden så er jeg budbringer, at du ved det."

Det var som om noget klikkede på plads inde i mig. En budbringer eller et sendebud? Han er et sendebud og jeg havde lige nævnt den græske kærligheds gudinden ved navn og nu... Det røg bare ud af mig, "Du er Hermes?" Hans sko fik vinger og han lettet lidt fra jorden. Der efter bukkede han lidt for mig og forsvandt med et drilagtigt smil om munden og et glimt i øjet.

Hvor længe jeg stod og så efter ham, ved jeg ikke? Men lige med et kom jeg til mig selv, da en snakkede til mig. "Er De okay frøken?" spurgte en mand, der var stoppede op, for at se til mig. Jeg blinkede et par gange og så, så direkte på manden. "Ja... øh... hvad?" Manden smilede til mig og jeg blinkede, et par gange til og rystede så den underlig fornemmelse af mig, der havde lagt sig over mig, da jeg så Hermes forsvinde i den blå luft.
Forfatterbemærkninger
Dette er blot en blandt mange af små noveller der omhandler nogle af de græske guder ;-)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/09-2016 18:37 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 287 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.