3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden
3Kære dagbog! Det at date
Min perfekte date, er ikke det tidspunkt, hvor HAN skal vise hvad... [...]
Blandede tekster · eventyr, håb, date
7 år siden
4Tro på magien
Tro på magien · Åben dit hjerte · Se verden som den er · Et skridt af g... [...]
Digte · magi, drømme, længsel
7 år siden
4Jeg fortryder stadig ikke mit, Ja
Jeg var i teateret i går. Det var torsdag den 13. oktober 2016. P... [...]
Blandede tekster · teater, skuespiller, fredericia
7 år siden
1Sæt tavse ord på et stykke papir
Har du ondt i selvtilliden · Er du gået fra håbets grønt til håbløs... [...]
Rim og vers · ord, tavshed, råb
7 år siden
4Mødet med en fremmede
"Du vil finde kærligheden, når du mindst venter det," sagde han o... [...]
Kortprosa · religion, kærlighed, guder
7 år siden
0- 7. januar 2014 - En drøm jeg havde engang
Jeg blev jagtede af to ulve, der lige havde fået min færd. Det va... [...]
Blandede tekster · drøm, ulve, jagt
7 år siden

Puls: 5,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Min perfekte date, er ikke det tidspunkt, hvor HAN skal vise hvad han har eller hvad han kan. (Tolk det som du vil.)

Han skal være der for mig, ligesom jeg skal være der for ham.

Han behøver ikke, at vise sig frem og heller ikke jeg. (Men det er der da et lille plus, at andre piger/kvinder 'måske' begær den mand jeg er sammen med. Det betyder da bare, at jeg har fået en god fangst, ikke? De må gerne se efter min fyr. Men husk: "Nok se men ikke røre.")
Stil på drengen og tegnebogen i orden, er jeg ligeglad med. Det er ikke det der tæller. Ligesom det med smarte biller og dyre restauranter, samt dansesteder er måske en lille smule overdrevet. (Nok set fra mit synspunkt af.)

Han behøver ikke at have tegnedrengen fremme. Bare en tur i skoven, en smuk sommeraften, eller en tur lags stranden. Ja, mere kan jeg da ikke forlange. Eller en aften/nat under himlens stjerner.

Eller måske en middag for to, hjemme... Tja hvis han kan lave maden, for det dur jeg ikke til.
Jeg vil bare nyde hver et øjeblik med ham. For jeg har jo sagt, "Ja," til at gå ud med ham, ikke? Så skal man da også få det bedste ud af det, ellers ville det da være spild af tid. Bare ham og mig, alene blandt andre, hvis vi er ude i byen.

Men skal jeg være åbenlys ærlig, så ved jeg ikke hvad den perfekte date vil være for mig... Grunde? Jo jeg har aldrig været på en. Det er kun sådan noget jeg ser på film...

Men der er en der har lovet mig, at jeg vil komme til, at danse med ham jeg elsker og det skal ske i løbet af dette år... "Ikke at jeg tror på det, men man har da lov til at drømme, ikke?" Så jeg har tid nok, til at finde frem til ham... Tror du ikke? Eller jeg behøver ikke at finde frem til ham... Jeg har nemlig fundet ham, men tør ikke møde ham. Tør ikke stå ansigt til ansigt med ham. For hvad skulle han dog også kunne se i mig?

Nå det var lige et sidespor det sidste. Sorry.

Men skal en mand inviterer sin hjertenskær ud, så skal han undersøge hvad hun godt kan lide.
Kan hun lide at gå i biografen, i teateret, måske ud og spise og derefter danse, eller bare gå en tur langs vandet eller andet.

Der er jo mange muligheder. Det er jo kun fantasien der sætter grænser ikke. Så er det bare synd for dem der ikke har fantasien i sin magt. Men sådan er vi mennesker jo så forskellige ikke? Og godt for det. Tænkt hvis alle gik og så ens ud, tænkte ens og så videre. Sikke en kedelig verden vi så vil leve i, men så kendte man jo heller ikke til andet, vel?
Nå det var igen et sidespor.

Hvis det var mig... Tja, hvad kan jeg lide?

Jeg elsker naturen, skov, mark og strand. Jeg elsker at gå aften/natteture og se op på himlen. Vil jeg kunne navngive nogle af de stjernebilleder der oppe? Så en tur i Planetariet i København, vil da ikke være et ringe sted, at tage mig hen på en date. Og så gå en tur rundt om søerne bagefter, vil da være perfekt. Især hvis solen er ved at gå ned. Det kan være så romantisk, tror jeg.

En tur i teateret går jeg heller ikke af vejen for, ligesom med biffen og en god middag, hvis tegnedrengen absolut skal frem i dagen lys. Eller hvad med en køretur op langs kysten og så holde ind et sted, hvor man har udsigt over vandet og der kan man så se solen gå ned.

Og så kan han være galant og hive en hvid kanin op af lommen, i form af champagne, hvis man kan lide det og en bakke jordbær. Det kan man gøre hvis det er sommer, men hvis det er efterår eller vinter, så kunne det være en termokande med varm kakao og et stykke kage, der kom frem.

Men hvis det skulle være en kæreste tur, for at se om man kan samme, så vil en tur til Skagen være lige noget for mig. Og det skal så helst være om sommeren. Eller en til Helsingør og det kan være i alt slags vejr, bare der er udsigt til Kronborg, hvis det kan lade sig gøre, fra et hotel af?

Det var bare lidt her fra og nu vil jeg slutte for denne her gang.
Forfatterbemærkninger
Det har jeg lige skrevet i dag, da det er ved, at gå rigtig op for mig, at jeg er et fjols.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/01-2017 14:30 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 771 ord og lix-tallet er 18.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.