Sommer-kærminde


6 år siden 5 kommentarer Digte kærlighed sommer strand

3Heteronormativt
det er · familiezoneskiltet i toget · som viser tændstikmand plus · tæn... [...]
Digte · heteronormativitet, kønsroller, feminisme
5 år siden
3Lgbt
lebber ville leve længere og lykkeligere hvis I ikke · gødede med g... [...]
Digte · lgbt, diskrimination, livserfaring
5 år siden
5Fremtidshåb
verdenen der svømmer · i køn min mor er · en søster mere solidaritet · ... [...]
Digte · feminisme, håb, drømme
5 år siden
4Fjerklædt
de dage jeg forbliver · klædt i fjer · dør jeg lettest
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Syrene Hvid (f. 1988)
Du ligner et
skagensmaleri
i den hat,


siger du og blinker mod mig, bag mig brænder solen os yderst som inderst. Snart må vi vel være samme farve hele vejen igennem, skulle man synes, men jeg siger ikke hvad jeg synes du ligner, ingen ord kan favne så vidt og bredt og helt. Du glitrer som ædelsten, du skinner som guld, uendeligt mere værd end sørøverskattene historien gemte og glemte og synger om på strande langt borte. Også vi har sand mellem tæerne. Din krop er på udstilling i den kjole.

Du ligner alle
impressionisternes
største mesterværker.


Et åkandebillede
er du.
Forfatterbemærkninger
Til min kæreste. Et sommerminde.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/07-2017 18:07 af Syrene Hvid og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 103 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.