Drømmeland, skyggerige


6 år siden 3 kommentarer Digte søvn drømme bevidsthed

3Heteronormativt
det er · familiezoneskiltet i toget · som viser tændstikmand plus · tæn... [...]
Digte · heteronormativitet, kønsroller, feminisme
5 år siden
3Lgbt
lebber ville leve længere og lykkeligere hvis I ikke · gødede med g... [...]
Digte · lgbt, diskrimination, livserfaring
5 år siden
5Fremtidshåb
verdenen der svømmer · i køn min mor er · en søster mere solidaritet · ... [...]
Digte · feminisme, håb, drømme
5 år siden
4Fjerklædt
de dage jeg forbliver · klædt i fjer · dør jeg lettest
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Syrene Hvid (f. 1988)
et land eksisterer i dine drømme, det må være et drømmeland, for hendes land er det ikke og det er heller ikke dit. dette land ejer sig selv, det ejer sine bjerge og sine bølgende tåger, sine skygger ejer det. du beboer det som gæst, alene, som natlig turist besøger du dets attraktioner. når du lukker øjnene, ved du, hvad der venter. forude. forude. du ved, hvor du skal hen. i søvne bløder dine læber op til et smil, landet hilser du velkomment. allerede indtaget. indtaget.

om dagen er du kriger, men om natten forsager du kampen. i dine drømme er du derfor altid uden for fare, du bevæger dig med følge rundt, du rider på ryggen af elefanter som aldrig har kendt til ordet krig. en prinsesse bliver du, med våbnene lagt til hvile på den yderste kant af din bevidsthed, hvor øjenlågene lukker sig i timer og alle verdens krige ender som på traktat. i dette søvnens landenavn, men navnet kan du ikke udtale, for din tunge, dine læber sover sammen med resten af din krop, kun sindet bevæger sig stadig.

rundt. i cirkler, i dans.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/08-2017 15:35 af Syrene Hvid og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 188 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.