3Indeni mig
Indeni mig... · Hvis jeg har en god tanke, det var fordi jeg kan ki... [...]
Blandede tekster
6 år siden
2I de forkerte hænder
Du ved, når alle sange er blevet sunget, · Og alle digte er blevet ... [...]
Digte
10 år siden
5Pas på verden
Solen skinner derude, · Lucky på mig, heldig af alle dem · hvem der k... [...]
Digte
10 år siden
1Ubarmhjertig
Hvordan kan jeg tro paa noget, · hvis alting er saa ugly og kedelig... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 12,4

Publiceret: 0
Afgivet: 5
Modtaget: 1
Patricky Field (f. 1975)
Indeni mig...

Hvis jeg har en god tanke, det var fordi jeg kan kigge paa menneskerne i morgen og med mit hovedet paa hoeje, glad for havde vaeret sande, glad for at vaere ganske, og for at vaere mig selv.
Jeg har set paa flere mennesker som er tomt indeni, uden ansvar, ikke selv da de goerer vigtige ting.
Sidste uge jeg kunne foele det mere end aldrig, og menneskerne har blevet sig sinister, hykleriske, misundelige.

Da, jeg stopper og kigger paa det hele, jeg bliver mig saa trist fordi hele menneskehed er en del af mig, og saa meget fejl vil at blive verdenen tomt og meningsloes, ligesom nogle live af flere mennesker som jeg har set paa.

Hvad ville tro de paa, hvis de kunne kigge paa indeni dem selv?

Hvad er indeni mig selv er mine tanker, hvilken jeg arbejder paa, hver dag mere.

Og jeg tror paa mig selv da jeg er alene eller med andre mennesker.
Og, da jeg har at tage one decision, jeg hoerer paa min egen sjael, som siger til mig hvad vil at vaere bedre for mig og for de andre, da tiden er gaaet.
Fordi, hvad man goerer i dag vil at blive sit eget ansvaret senere, til man er doed.

Saa, spoerger jeg efter:
Kan du kender dig selv og tingene som du goerer?

Den mad der du spiser, det arbejde som du laver, de piller at du tager, de mennesker som du giver raade eller mennesker som du snakker med hele dage. Alting er ansvaret af egen menneske.

Jeg kan bare vaere glad for at have tro paa fremtiden.
Og jeg vil bare tro paa menneskeheden da menneskerne bliver sig ganske og afbalanceret.
Forfatterbemærkninger
livet, live, liv mennesker

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2017 17:02 af Patricky Field (Pat) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 285 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.