I nat sover jeg med vinduet åbent


5 år siden 1 kommentar Kortprosa eksistentielt angst

3Snegl
Slimen holder døren lukket, der er ikke en lås · Tryghed som kun vi... [...]
Digte · angst, isolation
5 år siden
2Bevaringstilstand
Bevaringstilstand (anbefales) · Hold batteriets strømniveau på 55-6... [...]
Digte · humor, livet
5 år siden
7Undskyld
Undskyld for mine dystre tanker, der hver dag inde i mit hoved ba... [...]
Digte · eksistentielt, tilgivelse, psykisk sygdom
5 år siden
7Autist
Jeg sidder i en gruppe på uni · Vi skal diskutere om der er hold i · ... [...]
Digte · autisme, fantasi, tanker
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Agnes Wem (f. 1992)
Jeg bor alene på 2. sal og kan gå nøgen rundt og børste tænder. Jeg tjekker at døren er låst, går rundt i min stue, falder ind i en drøm men hurtigt ud igen. Kigger hen på mine vinduer. Har indtil videre kun trukket det ene gardin for, så der er halvmørkt i rummet. Jeg trækker tiden ud, bliver ved med at børste tænder, måske 10, måske 12 minutter, mens tandpastaen i min mund bliver mere og mere flydende og begynder at løbe ned ad min arm. Betragter den hvide dråbe, som pludselig bliver til en å og jeg indser, at jeg ligesom den må videre.

Jeg har to gardiner og jeg har stadig kun trukket det ene gardin for. Jeg trækker tiden ud. Mere vand i glasset, retter lidt på bogen, hov det papir skal ud, et uåbnet brev. Jeg er to personer. Den ene person har brug for mørke for at kunne sove, glemme og flygte. Den afskyr lys fordi det er skræmmende, fordi lyset er utilregneligt. Den anden person har brug for lys. Også om natten. Fordi lyset giver håb, et håb der ikke må slukkes fordi det engang var som forsvundet. Personen kender mørkets kraft og er bange for, at det endnu engang skal tage magten. Hvis jeg lukker alt lyset ude, kommer det så igen? Og hvis jeg lukker mig ind i mørket, kommer jeg så ud igen? Jeg spoler tilbage, hvad var det jeg sagde? Jeg bor på... nej længere nede. Ja, jeg har to gardiner... og jeg er to personer.

I nat sover jeg med vinduet åbent, og jeg trækker kun det ene gardin for. Det er intet problem, for jeg bor på 2. sal.
Forfatterbemærkninger
Jeg er ikke sikker på at teksten er helt færdig, men nu prøver jeg at udgive den :)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/06-2018 21:11 af Agnes Wem (Wema) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 282 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.