Indlæg fra den sure klementin


5 år siden 2 kommentarer Digte satire verdensbillede usikkerhed

1Rotter
Som rotter i London, vi kravler og lider · blandt affald og skidt, ... [...]
Digte · samfundskritik, arbejdsmarked, danmark
10 timer, 52 minutter siden
1Mordet på slottet
Det tordner · udenfor det sorthvide slot · baronessen ligger myrdet · t... [...]
Digte · mord, samfundskritik, travlhed
11 dage siden
1Lightergas og læsioner
Adrenalin skaber livet · men hverdagens lænker · og tunge voksenpligt... [...]
Digte · eksistentialisme, verdenskrise
15 dage siden
2Regndråber
Alt kan dræbe · i rette mængder · mobning, skyggespil og magt · selv re... [...]
Digte · refleksion, hverdag, anerkendelse
2 måneder, 3 dage siden
2Bedrageriets bod
Bag boulevardens brosten · befordrer boligmægleren bestikkelsen · bab... [...]
Digte · korruption, samfundskritik, løgne
2 måneder, 11 dage siden
5Halvvejs rundt om jorden
Halvvejs rundt om jorden · indså jeg · at den forbistrede skygge · som ... [...]
Digte · tid, refleksion
2 måneder, 15 dage siden

Puls: 34,3

Publiceret: 8
Afgivet: 13
Modtaget: 26
Tommy Skovby Mikkelsen (f. 1989)
Hej postkasse.

Hvorfor er alle andre født gule når jeg er født grøn, er vi skabt sådan af natur?
Mine venner bliver sammenlignet med sommerfugle, men alt jeg hører er blot at jeg er sur?
Er det min egen skyld min hudfarve er anderledes, blot fordi jeg foretrak at sove i ly af en mur?
Kan et solarie hjælpe med farven, men hvor længe skal jeg ligge, er det nok med en lur?
Jeg føler aldrig livet går min vej, og konstant hapser folk af mig, er det snart min tur?
Mine venner bor alle i private drivhuse med deres venner, mens jeg bor alene i et faldefærdigt skur?
Opnår jeg ikke noget i livet, fordi min vægt går i vejen for oplevelser, er det min figur?
Hvad er normalt at veje for en klementin der er syv dage gammel, er det tid til at gå på kur?
Har også overvejet at skifte navn, er det ualmindeligt at være en Klementin og hedde Arthur?
Jeg håber du når at svare mig før jeg rådner, jeg har blot et par uger tilbage på mit biologiske ur.

Kærlig hilsen Arthur, den sure klementin.

---

Hej Arthur

Vi er desværre ikke alle skabt ens, nogle har fra fødsel en lidt anderledes kulør.
Selvom dine venner bliver kaldt sommerfugle, er det ikke sikkert at du ikke er i favør?
Det kan sagtens ske du trænger til lidt sol, prøv næste gang sove på en åben mark med nogle bøgetræer og køer?
Et solarie kan godt hjælpe, men pas på din sarte hud, medbring evt. et tyndt slør?
Nogle bliver spist før andre, det kommer an på hvorhenne vi snakker og på hvilke øer?
Det er vel bedre at bo i et faldefærdigt skur, end at ligge i en skål hos den lokale frisør?
Hvor stor er du Arthur? Har du taget meget på, og hvad var dig vægt da før?
Selvom man har nogle ekstra kilo på siden, kan man sagtens være en charmør?
Nej jeg ville ikke skifte navn, du er født som du er, er du skør?
Håber at høre fra dig igen Arthur, jeg sender dig mine tanker, håber ikke du dør!

Venligst hilsen Postkassen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/11-2018 12:17 af Tommy Skovby Mikkelsen (timmytommy) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 364 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.