2Tilbage til jorden
Dengang jeg kunne gå · var alting bare lidt mere i øjenhøjde. · Nu si... [...]
Digte · perspektiv
3 år siden
2Dissociation
Mens solen forsvinder · fra jordens syn, · forsvinder jeg selv · fra mi... [...]
Digte
3 år siden
3Det urørte
En konstant · i det ellers evige foranderlige. · Nogle gange · giver de... [...]
Digte
3 år siden
7Ensomhed
I ensomhedens grøft sidder vi skulder til skulder, · hver skjult ba... [...]
Digte
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Artemis Lock (f. 1991)
Jeg drukner i virvaret af glasskår, ord, skærende så blodet flyder.
Tykner, størkner og krystalliseres.
Tankerne flår mig op indefra med deres sylespidse ender, alt imens det krystaliserede blod former millioner af myrekollonier.
Myre med pigge under fødderne.
Bevæger sig i flok fra hjernestammen ud til frontallapperne tilbage over parietallapperne for til sidst at slå lejr i occipitallapperne.
Det svimler for øjnene, jeg ser intet men sort.
De har besat mit syn.

En sjæl hiver mig i land.
Den friske luft får blodet til at flyde, krystallerne til at dekrystaliseres, myrerne til langsomt at svinde bort.
En tanke iklædt lapper beskytter mig mod sylerne.
I et minut eller to finder jeg fred i denne tilstand af automatisk egenomsorg som blev mig frarøvet af livet men skænket i samme sekund, jeg blev hevet i land.

Langsomt bevæger jeg mig ud i vandet igen.
Jeg føler en langsom kriblen starten påny.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 31/08-2019 21:25 af Artemis Lock (Wandering Star) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 149 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.