2Muld
Jeg har lyst til at · grave i muld · grave efter orm · det nye grøn · liv... [...]
Digte
2 dage, 23 timer siden
6Dage
Der er dage · hvor det er nødvendigt at stå op · for sig selv · være ve... [...]
Digte
10 dage siden
2Mørkt rugbrød - Kapitel 2 fortsat
Gårdspladsen er øde, jeg stiller rygsækken, og banker på, men ing... [...]
Romaner
14 dage siden
6På bølger
Som · hud mod hud · uden dissonans · glider vi gennem nattens græs · de g... [...]
Digte
23 dage siden

Puls: 82,8

Publiceret: 18
Afgivet: 88
Modtaget: 79
Ulla Hexibru (f. 1956)
Men det er ikke det. Det er noget andet, noget rørende, som et strejf af en løbeild, når han løfter blikket over brillekanten, og ser gennem hende.

Hvis hun bare vidste, hvad det var. En kontakt, man trykker på, ville være nemmere. Han ser noget derinde, en tanke, en sjæl, en fugl i et bur.

Nej, det her er anderledes, usagt, søgende. Hvad leder han efter? Hvad vil han?

Åbne øjne bag brilleglas, øjenvipper som små koste, og et gråblåt blik, mørkt i farven, af samme kulør som skyggerne bag ham.

Munden smiler aldrig. En smal streg skiller ansigtet. Masken er revnet. En tragisk komedie, i en melankolsk efterårsstorm, hvor bladene drysser.

Hvem er han, Hvorfor sidder han der. Er det bare hans plads.

Hun ser ham igen og igen. To stationer senere står han af. Hun kunne gøre det samme, men så ville hun komme for sent. Det ville ikke gøre nogen forskel. Eller ville det. Han er mødet, sammenstødet, ekkoet.

Et

menneske.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/10-2019 11:38 af Ulla Hexibru (heksemutter) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 164 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.