2Lygten
Som en lygte med hjørner · der drejer · har jeg set · små · forandringer.... [...]
Digte
14 timer siden
3Konsekvens
Kan du høre sangen · bag panelet · en dyb stille hvisken · der sniger s... [...]
Digte
3 dage siden
8Langsom
Langsom · dropper ud · falder fra i · knastørt kedeligt trakasseri · uden... [...]
Digte
13 dage siden
6Smukke linjer
Der er en linje · gennem sorg · en stille lyd · af · dengang alt var · ande... [...]
Digte
1 måned, 5 dage siden

Puls: 80,8

Publiceret: 18
Afgivet: 102
Modtaget: 80
Ulla Hexibru (f. 1956)
Der burde ikke stå "bananer" på min dør. Skiltet med billedet er faldet ned. Far sætter det ikke op, og mor er usynlig.
   Far siger hun er en engel. Jeg tror ikke på ham, for mor har ikke vinger.

Far ser tv, han er træt. Jeg går ture imens. Ned af gaden forbi bageren. Hvis der er tomt derinde, køber jeg kager.

"Skal du ikke snart barberes" , siger ekspedienten

"Nej, jeg skal ha' kager", svarer jeg: "Dem med jordbær".
   Dem med jordbær er gode. Jeg spiser 3 ad gangen. 3 er godt. Så er jeg mæt.

Jeg ser på damer, med krøllet hår, og brune øjne ligesom mor. Nogen af dem smiler, og går med børn i barnevogne. Nogen gange taber de deres sut.

Jeg elsker sutter. Men far siger det er noget pjat. Far er dum. Jeg vil hellere ha' mor. Mor sover på kirkegården, siger far. Vi kan da bare gå hen og vække hende.

Ikke?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/12-2019 16:29 af Ulla Hexibru (heksemutter) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 158 ord og lix-tallet er 15.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.