Socialisme & Illusionen om demokrati


3 år siden 2 kommentarer Digte tabt lykke undren moderne samfund

1Ensomhed forgår
Kæmp for hvad du har kært. · Også selvom det virker svært. · Hold ild... [...]
Digte · næstekærlighed, nærhed, kæmp
1 dag, 17 timer siden
5Sind og sjæl
Sorg binder mig på sind og sjæl. · Uden dig er jeg intet alligevel.... [...]
Digte · livsrefleksion, gudstro, sorg
5 dage siden
5Ukrudtets Moder
Ukrudt alle vegne; · så meget at man må segne. · Kultivere jord, · at n... [...]
Digte · krisehåndtering, frustration, jord
8 dage siden
2En glød en gnist
Din sjæls skønhed både her og hisset. · Din kærlighed er unik som i... [...]
Digte · hjertevarme, taknemmelighed, erkendelse
15 dage siden
3Dybdernes Dørtrin
Du fandt mig på Dybdernes Dørtrin. · En sjæl i armod med sorgen og ... [...]
Digte · anerkendelse, hjertevarme, håbefuld
15 dage siden
2Den rette vej
Du er min sjæls glæde. · Vor kærligheds frø, · en evighed at væde. · Fo... [...]
Digte · himmel, kvinde, universet
17 dage siden
5Bare du var min
Saglig og sød; så blid og blød. · Melatonin drømmenes dronning. · Du ... [...]
Digte · følg drømmen, længsel, kærlighed
18 dage siden
4Engle dør aldrig
Engle dør aldrig siger de kloge. · Livet ej at vove. · For jeg lever ... [...]
Digte · håb, livets vej, kærlighedserklæring
24 dage siden

Puls: 93,6

Publiceret: 29
Afgivet: 101
Modtaget: 81
Daniel Stege Lindsjø (f. 1979)
Socialisme

Tænk over disse ord:

Socialismen har skabt kontanthjælpssystemet med alle dets restriktioner for at fastholde folk i fattigdom.
Socialisme forbyder, i kraft af dette system at modtagere af kontanthjælp, at de har anden indtægt, aktier eller andet i værdi.
De må kun have værdier ud over deres kontanthjælp på 10000 kr.
Det eneste krav for disse kontanthjælpsalmisser er ovenstående samt at kontanthjælpsmodtagere søger x antal stillinger om ugen og står til rådighed for et arbejdsmarked, der ikke vil have dem!

Til sangen kaldet "tryghed" luller Røde Mor dem i søvn. Hvad de ikke opdager er at Røde Mors håndlangere hver dag likviderer "frihed", "retfærdighed", "selvværd" og "anstændighed".

Til dem som vågner fordi de sover let. Hvæser Røde Mor for at skabe "frygt".
Derved dræber hendes håndlangere hver dag "selvtillid", "håb", "kærlighed" og "tro".

Forstå derfor hvad prisen for socialismens tryghed og frygt er!

Disse ti følelser er noget alle mennesker har brug for for at leve og ikke kun overleve.
Socialismen er ikke interesseret i at befolkningen lever men kun at den overlever!

Illusionen om demokrati

Tænk over disse ord:

Det politiske system har kun behov for befolkningens stemmer en gang hvert fjerde år.
Derfor er de politiske ideologier afhængige af befolkningens overlevelse.
På samme måde som bonden er afhængig af at holde sine køer i live på marken.
Jo flere borgere man kan malke for stemmer jo bedre.

Hvorfor er der ingen regler for fordeling af arbejde?

Der er mere end nok arbejde til alle hvis politikerne ellers gad lave love for at fremme beskæftigelsen.

Glem alle restriktioner for en stund.
Hvad tror du der ville ske i en Verden hvor alle bidragede og tjente penge uden restriktioner?

Socialismen ville dø!


D
Forfatterbemærkninger
Lidt sene tanker om Socialisme og Demokrati.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/08-2020 07:56 af Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 284 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.