1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
11 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
13 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
19 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
27 dage siden

Puls: 53,4

Publiceret: 13
Afgivet: 29
Modtaget: 21
Inge Erhard (f. 1941)
Mine tanker går tilbage til 1974, vi havde levet to år i New Delhi Indien. I den sidste tid havde fremtiden beskæftiget os, skulle vi blive to år til, eller skulle vi prøve noget nyt. Fritz, min mand, så en stilling udskrevet i Beirut Libanon. Han kendte direktøren for hotellet, de havde arbejdet sammen i Addis Abeba Etiopien. Hotellet havde syv restaurationer og et godt navn, så han meldte sig per brev. Ikke længe efter kom der et brev med et positivt svar.
I denne tid havde jeg begyndt at læse biblen for første gang. Det Gamle Testamente forvirrede mig en del, men det Nye Testamente talte til mit sind og sjæl.
I dag er er jeg næsten færdig med at udlægge det Gamle Testamente, man kan lære utrolig meget af det, det findes på min hjemmeside. Det Nye testamente er fuldfyldt i det Gamle Testamente.
I denne tid læste jeg et sted i biblen, at der ville blive krig i Libanon, og at der ville være urolige tider til tidens ende. Jeg kunne ikke ryste det af mig og viste det til min mand. Bibelverset gjorde også indtryk på ham, og med tungt hjerte afsagde han tilbuddet.
Vi landede i stedet for i Singapore, hvor vi blev i 24 år.
Før vi ankom i Singapore, var krigen brudt ud i Libanon, og Direktøren for hotellet blev skudt, da han stod og kikkede ud af et vindue.
Vi var Taknemlig for at være kommet til et land med stabile gode forhold.
Ved denne lejlighed vil jeg gerne gøre opmærksom på Esaja kapitel 17 - hvor Damaskus fald er beskrevet.
Det er ikke sket endnu, men jeg har hørt at man formoder at store lager af explosive materiale fra Saddams tid er gemt der.
Det Gamle Testamente giver os mange advarsler, vi skulle ikke overse dem.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/08-2020 13:44 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 305 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.