1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
18 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
19 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
26 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 4 dage siden

Puls: 49,3

Publiceret: 12
Afgivet: 27
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Vi lever i meget specielle tider, specielle tider har der naturligvis også været før i verdens historie.
Kikker vi på de 6 heste i Åbenbaringen kapitel 6, så ser vi at den første er en hvid, med en rytter som har en krone på hovedet.
Rytteren drager ud og indtager verden uden at spille så meget som en dråbe blod.
Man må indrømme det passer til Coruna.

Den næste hest er ildrød, med en rytter med et sværd. Den tager freden væk fra jorden, sådan at folk myrder hinanden.
Betragter vi Ukraine konflikten, ser vi at noget er på vej.
Også andre arabiske lande har konflikter.
Personligt tror jeg ikke, det bliver til en verdens krig denne gang med Rusland, fordi det er ikke det rigtige tidspunkt. Men det vil ske - efter Åbenbaringen.

Den tredje hest er en sort hest. Det fremgår af teksten, at der kan blive mangel på føde varer måske på grund af tørre og katastrofer.
Jeg tror ikke, verden situationen bliver så katastrofal, som bogen Åbenbaringen beskriver, for øjeblikket. Men disse tegn er ligesom advarsler, for det som kommer efter.

I det Gamle Testamente blev folket advaret igen og igen før katastroferne kom. Mange situationer kunne have været undgået, havde de lyttet til deres profeter.
Der er ikke så mange rigtige profeter i dag som dengang. I det Gamle Testamente talte Gud direkte til dem. Men jeg tror, at hver overbevist troende skal åbne munden og sige sandheden, hvis situationen er rigtig. Man skal også tie stille, hvis folk ikke vil høre om det, fordi det er Guds Ånd som bevæger hjerterne.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/02-2022 16:18 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 267 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.