Blæk-Hjertet, Er Du?


1 år, 8 måneder siden 3 kommentarer Blandede tekster tanker identitet mindset

3Blæk-Hjertet, Er Du?
Allu Felagi! (Hej ven) · Hvaler i de rullende tanglande, hvor fiske... [...]
Blandede tekster · tanker, identitet, mindset
1 år, 8 måneder siden
3Pseudo Mand
Verden har så travlt med at gøre os til noget, at vi glemmer at g... [...]
Blandede tekster
1 år, 11 måneder siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Nikolaj Ø. Hansen (f. 2000)
Allu Felagi! (Hej ven)

Hvaler i de rullende tanglande, hvor fiskene svømmer i luften, regnede ned gennem huller i det himmelskrabende hav, længe før jeg havde mulighed for at skrive deres historie. Såkaldte 'hvaldråber'. Større end skibe. Større end huse. Større end forventet. Nedstigende for at hjælpe med at fylde bølgernes bundløse livmoder. Jeg prøver blot at fylde en lille side.

Mit liv er mit egen fortjenestes værk. Min gerning og pligt. Min hukommelse. Min forvikling i gobelinet.
Jeg skriver, fordi jeg er et blæk-hjerte. Og ved at være blæk-hjertet er min opgave eller min inderste trang det, at skrive skriften i stedet for dem, hvis valg og lyst drager væk fra stien, der giver folk fingerløse handsker. Gående fingrer, tænkende fingrer, fingrer i færd med at skrive, slidder alle former for tekstil. Knækkker negle og trækker deres rødder. Sådan metaforisk set altså ;)

Ved at skrive noget hver dag, opdager du, at det ikke er, at du har noget at sige, der får dig til at gøre det.
Det er, at du finder ud af, hvad du har at sige, ved at gøre det, du skal gøre. At skrive. Det indså jeg med rette tide til at pleje mit hjerte af blæk.

Da jeg tog mig selv fri i går aftes, sagde nogle mennesker: "Åh, du må have så meget at sige, for du skriver hver dag."
Nej... Faktisk er det det modsatte af det. Jeg har mere at sige, fordi jeg sætter mig ned og skriver hver dag for at finde ud af, hvad jeg tænker, og hvad jeg egentlig har at sige. Derfor tænkte jeg at dette ville være et godt sted. For at dele nogle lækager fra mit hjerte af blæk. Måske du skulle prøve det samme? Vi ses på papiret *prik prik prik*

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/08-2022 05:29 af Nikolaj Ø. Hansen (Nilo Pisati) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 297 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.