App mig her og App mig der...


1 år, 7 måneder siden 6 kommentarer Aforismer og gruk sindstilstand holdninger fremtiden

6Mørketid
Mere mørkt end lyst · hule liv, hyggelig levende lys · D vitaminer in... [...]
Digte · natten, udnyt livet, sind
5 måneder, 20 dage siden
2Landstedet
Alene i mit primitive hus · Kaffen varm nybrygget · "Landstedet" er d... [...]
Digte · skyer, livsrefleksion, eftertænksomhed
8 måneder, 29 dage siden
4Det var det
Nu er den der · den lå langt ude · i fremtiden · Det gik så hurtigt · dag... [...]
Digte · arbejdsliv, tredje alder, forvirring
9 måneder, 24 dage siden
3Det der vandes
Har trukket gardiner for · persienne nedrullet · varme usynlig mærkba... [...]
Digte · eksistentiel, svigt, fællesskab
10 måneder, 12 dage siden

Puls: 8,5

Publiceret: 0
Afgivet: 4
Modtaget: 0
Poul Brasch (f. 1957)
Har lige hentet 6 rødvin og en Brut, sidstnævnte var en gave, fordi jeg slog til i rette tid. Den er nu lagt på køl... hvis det skulle lykkes mig at forføre en skønjomfru...ellers drikkes den sikkert i fuldskab til nytår. Mine vin var placeret i en Nærboks, der krævede en App for jeg kunne åbne...Sesam, Sesam luk dig op. Jeg hader Apps, de fylder på min mobil og vidner om et samfund uden service... gør det hele selv og betal for det. Står ved en kedelig nærboks kasse ved et Lidl supermarked i et trøsteløst boligkvarter, min mobil er ny og mit mobil nummer ligeså... kan jeg huske mit nummer, når jeg skal angive alverdens data til Nærboks, for at få min vin inde bag den låge. Hvorfor skulle det hæderkronede danske postvæsen lukkes ned? Jeg fatter det ikke... ingen kan blive lykkelig på mobiler, app mig der og app mig der, gør det selv for vi er ligeglad.
Til sidst lykkes det mig... men her til aften har jeg åbnet en flaske... og tænker: Det moderne samfund er nedtur!
Vinen smager dejligt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/09-2022 23:07 af Poul Brasch (Blækhuset) og er kategoriseret under Aforismer og gruk.
Teksten er på 186 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.